۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82957972
T T
۰ نفر

فرصت هایی برای رخنمایی بجنورد

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82957972
فرصت هایی برای رخنمایی بجنورد

بجنورد- ایرنا- بجنورد مركز خراسان شمالی، از فردا دوشنبه به مدت 2 روز عرصه یك رویداد مهم در حوزه اقتصاد است، رویدادی كه 15 شركت خارجی زمینه سرمایه گذاری در بخش توسعه و عمران این شهر واقع در شمال شرق كشور را كنكاش می كنند.

به گزارش ایرنا، 15 شركت از پنج كشور خارجی قرار است با حضور در نقاط مختلف استان بویژه شهر بجنورد و شركت در برنامه های مختلف، فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های اقتصادی این خطه از كشور را بررسی كنند.
این حضور با دعوت شهرداری بجنورد انجام شده و مدیریت شهری مركز استان از ماه های گذشته، كمر همت را بسته تا با جلب مشاركت بخش خصوصی و بویژه سرمایه گذار خارجی، تكانی به توسعه این شهر210 هزار نفری بدهد، شهری كه گفته می شود همانند دیگر مراكز استانها توسعه چندانی در بخش های عمرانی و شهری نداشته است.

* 30 فرصت سرمایه گذاری در بجنورد به سرمایه گذاران معرفی می شود
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر 15 سرمایه گذار خارجی از پنج كشور به این استان گفت: در این سفر 30 فرصت سرمایه گذاری به سرمایه گذاران معرفی می شود.
مجید پورعیسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سرمایه گذاران از كشورهای ایتالیا، قطر، چین، تركیه و آذربایجان به استان سفر می كنند و در روزهای 11 و 12 ماه جاری در مركز استان حضور خواهند داشت و از فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های بجنورد و استان بازدید می كنند.
وی خاطرنشان كرد: 70 فرصت سرمایه گذاری در شهر بجنورد شناسایی شده است كه 30 طرح از این تعداد به صورت بسته های سرمایه گذاری در تالار مذاكرات ارائه می شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: این سرمایه گذاران در زمینه های مختلف عمران شهری همچون پسماند، گردشگری و زیر ساخت های شهری فعالیت دارند.

* حضور سرمایه گذار فرصتی برای معرفی استان
دبیر تالار مذاكرات سرمایه گذاری در خراسان شمالی نیز حضور سرمایه گذاران خارجی در استان را فرصتی برای معرفی این منطقه در سطح بین الملل عنوان كرد و گفت: حضور شركت های كشورهای خارجی فرصتی است تا توان و پتانسیل های استان معرفی و سرمایه های بخش خصوصی جذب شود.
بهمن جباری اظهار داشت: شهر بجنورد در توسعه شهری ضعیف است و علت اصلی آن، فراهم نبودن فضا برای كسب و كار است.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینكه شورای اسلامی دوره پنجم تلاش دارد تا از تجربه های سایر استان ها برای جذب سرمایه گذار در توسعه شهری استفاده كند، گفت: تبریز یكی از شهرهای موفق در جذب و استفاده از توان سرمایه گذار بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینكه در جذب سرمایه گذاران خارجی به دنبال توسعه متوازن استان و ایجاد درآمد برای تمام شهرداری ها هستیم گفت: انتظار می رود دستگاه ها و ادارات از این فرصت استفاده كنند تا گامی برای توسعه پایدار و اقتصاد شهری برداشته شود.
وی افزود: در بجنورد، 70 فرصت سرمایه گذاری شناسایی و 30 فرصت تبدیل بسته سرمایه گذاری شده است كه به شركت های خارجی ارائه می شود.
جباری خاطرنشان كرد: توسعه بوستان بش قارداش، باباامان، دوبرار، پلنگ دره و بوستان شهروند از جمله این طرح های سرمایه گذاری است.
به گفته رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد، تالا مذاكرات سرمایه گذاری در 28 و 29 ماه جاری برگزار می شود كه در آن برای 120 میز مذاكره پیش بینی شده است.

* جلب سرمایه گذاری تنها راه حل مشكل اقتصادی شهرداری ها
مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی نیز گفت: خوشبختانه شهرداری بجنورد از چند ماه گذشته، برگزاری تالار مذاكرات سرمایه گذاری را در دست پیگیری دارد و بسته های سرمایه گذاری تهیه كرده است.
مجید درخشانی با اشاره به حضور 15 سرمایه گذار خارجی در استان اظهار داشت: عمده فعالیت های این شركت های خارجی در توسعه و عمران شهری، رفاه و گردشگری و زیر ساخت های شهری است.
وی افزود: نداشتن درآمد پایدار، مشكل تمام شهرداری های استان است و بیشتر شهراری ها به لحاظ درآمد و هزینه مشكل دارند و درآمدها محقق نمی شود.
درخشانی خاطرنشان كرد: یكی از بهترین و ساده ترین راه برای حل این مشكل، جلب مشاركت و جذب سرمایه های بخش خصوصی است.
مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی درباره مشكلات حضور سرمایه گذاران در استان گفت: در این استان فضای كسب و كار مناسب نیست.
خراسان شمالی به مركزیت بجنورد با مصوبه دولت در سال ۱۳۸۳ و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان شمالی ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، تاسیس شد اما، گفته می شود بجنورد مركز استان روند توسعه شتابانی همانند شهر بیرجند مركز استان خراسان جنوبی نداشته است.
بیشترشهروندان بجنورد كرمانج، ترك و فارس هستند و شماری از اقلیت اهل سنت تركمن هم در این شهر ساكن هستند.
7185/ 6042
۰ نفر