«محمدرضا قربانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی مراغه - میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند ادامه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر از پرترددترین محور ریلی راهآهن منطقه آذربایجان است در زمان کنونی تعویض خطوط ریلی بلاک های (مابین ایستگاه های قطار) ایستگاه های آتش بغ - هشترود - صائب ادامه دارد.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: بازسازی خطوط ریلی این بلاک ها شامل تعویض ریل از ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تامین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید و جوش درز ریل است.
قربانی، با اشاره به اهمیت و مزایای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی ادامه داد: با اجرای این عملیات، سرعت قطار در مسیر و تناژ بار قطارهای باری و امنیت خط ریلی افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.