خرم آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: ۳۵ طرح عمرانی ، خدماتی ، بهداشتی و کشاورزی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد .

«اصغر قهرمانی» روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری دلفان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : برای اجرای این طرح ها سه هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی، مهمترین این طرح را پست دوم ۶۳ کیلوولت برق دلفان ، مدرسه ۱۲ کلاسه طالقانی ، سه طرح بهداشتی و درمانی ، پنج طرح کشاورزی و چهار طرح حوزه راهداری عنوان کرد و افزود:ب هره برداری از ایستگاه دوم پست ۶۳ کیلولت دلفان نقش مهمی در پایداری برق و جلوگیری از نوسانات و خاموشی برق در بخش کاکاوند خواهد داشت .

فرماندار دلفان ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه آیت الله طالقانی یک مدرسه هوشمند با تمام امکانات مورد نیاز از جمله سالن ورزشی و آزمایشگاه کامل است که به دانش آموزان نورآباد اهدا و علاوه براین شاهد افتتاح درمانگاه تخصصی فرهنگیان تخصصی فرهنگیان دلفان خواهیم بود که یکی از مطالبات مهم فرهنگیان منطقه بود .

قهرمانی اظهار داشت: این هفته همچنین ۳۷ طرح عمران روستایی که توسط بخشداری ها و دهیاری های تابعه به اجرا درآمده با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

فرماندار دلفان با بیان اینکه فعالیت بخشداری های میربگ و ایتیوند در سال گذشته آغاز شده و تاکنون در ساختمان های استیجاری فعالیت داشتند افزود: عملیات ساخت ساختمان این ۲ بخشداری نیز در هفته دولت آغاز می شود.

شهرستان دلفان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.