بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۵۷۰ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتبار ۳۱ هزار میلیارد ریال همکزمان با هفته دولت در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در آیین تجدید میثاق با شهدای خراسان شمالی به مناسبت هفته دولت اظهارکرد: ۲۲ هزار میلیارد افتتاح و ۴۳ طرح با ۹ هزار ریال اعتبار کلنگ زنی است.

وی افزود: طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی توسط دستگاه های راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، شهرداری، دهیاری ها، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، برق، مخابرات و سایر دستگاه ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: طرح های این هفته در تمام نقاط شهر و روستا مورد افتتاح و کلنگ زنی قرار خواهد گرفت و قطعا همانند گذشته دستاوردهای خوبی برای توسعه استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: چند سالی است که طرح های افتتاحی استان از کلنگ زنی پیضی گرفته و این نشان از هماهنگی لازم بین مدیران استان را دارد.

به گزارش ایرنا، گلباران مزار شهدا با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیران دستگاه ها، دیدار استاندار و مدیران با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه و کلنگ زنی سالن ورزشی کارگران از جمله برنامه های نخستین روز هفته دولت بود.

گرامیداشت هفته دولت در ایران از ۲ تا ۹ شهریور ماه هر سال می باشد و طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.