سهم روستاهای خراسان جنوبی از طرح‌های هفته دولت ۶۷ درصد است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۰۲ مورد از پروژه‌های هفته دولت امسال در مناطق شهری و ۶۷ درصد آنها به تعداد ۷۷۸ مورد در مناطق روستایی استان افتتاح می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بیرجند افزود: سهم قابل توجهی از پروژه‌ها و برنامه‌های هفته دولت امسال در مناطق مرزی است و از مجموع پروژه‌های هفته دولت، ۷۰۱ مورد در مناطق مرزی استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدامات و برنامه‌ها در راستای تقویت امنیت و ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی، صورت می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال، یک هزار و ۵۱۵ پروژه با اعتباری بیش از ۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و محدودیت‌های متأثر از این اتفاق، برنامه‌های هفته دولت امسال به لحاظ کمی و کیفی بسیار پربازده و مطلوب ارزیابی می‌شوند.

خوش خبر افزود: از مجموع پروژه‌های پیش بینی شده برای این ایام، یک هزار و ۸۰ طرح در مناطق شهری و روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۳۵ طرح نیز با اجرای مراسم کلنگ‌زنی، وارد فاز اجرا می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای این ایام افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌هایی را در برنامه دارند خاطرنشان کرد: شرکت گاز به لحاظ تعداد پروژه‌ها و حجم اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها، از دیگر دستگاه‌ها پیشی گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت گاز با هزینه‌کرد اعتباری بیش از ۵۶۸ میلیارد تومان،افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد ۶۰۲ پروژه را در برنامه دارد.

وی مردم را پشتوانه اصلی نظام و دولت خواند و اضافه کرد: پروژه‌هایی که در این ایام افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند، در پاسخ به مطالبات شهروندان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان قرار گرفته است.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

۳۰ درصد جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری این استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha