مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۶۸۱ کیلومتر از راه‌های استان از هفته دولت سال قبل تاکنون بهسازی شده است.

جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات شامل بهسازی سبک و سنگین ۵۰۴ کیلومتر از رویه راه‌ها با انجام لکه‌گیری و روکش آسفالت و همچنین ۱۷۷ کیلومتر عملیات نگهداری پیشگیرانه بوده است.

وی افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح های عمرانی افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که این اقدامات در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان و افزایش ایمنی سفرها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به خرابی متوسط تا شدید چهار هزار کیلومتر از رویه راه های استان گفت: اگر چه طی سه سال اخیر در مجموع، هزار و ۹۷۷ کیلومتر از راههای استان عملیات بهسازی و نگهداری روسازی انجام گرفته، اما ۵۰ درصد عملیات بهسازی راه ها باقی مانده که بخش مهمی از آن همچنان در حال اجراست و به حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و همچنین قیر نیاز دارد.

شهامت افزود: با وجود حجم زیاد کار انجام شده که با فعالیت همزمان ۱۹ گروه آسفالت در راههای خراسان رضوی همراه بود و بیش از یک میلیون و ۲۶۰هزار تن آسفالت اجرا شد، بخشی از راههای ترانزیتی استان که بیشترین تردد کامیونها را عبور می دهند، همچنان نیازمند توجه ویژه هستند و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در این حوزه در حال اجراست.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانونهای مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور بوده و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده های این استان انجام می شود.