بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۳ طرح گازرسانی با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد و در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

محمود هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ۲۰ طرح بازسازی و مقاوم سازی ایستگاه ها و تاسیسات گازرسانی، ۲ طرح تقویت شبکه گازرسانی، پنج طرح گازرسانی طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰ طرح گازرسانی به سمت توسعه و شهرک های روستایی و ۲۶ طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۸ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز در هفته دولت امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: چهار طرح مربوط به تقویت شبکه گازرسانی، هفت طرح گاز رسانی طرح نهضت ملی مسکن، سه طرح گاز رسانی به سمت توسعه و شهرک های روستایی، سه طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و یک طرح مربوط به مدیریت انرژی از طرح هایی هستند که عملیات اجرای آنها آغاز شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون تمامی روستاهای دارای کد آبادی از نعمت گاز برخوردار هستند.

هاشمی با بیان اینکه تمامی روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار شده اند تصریح کرد: پارسال ۳۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در روستاهای استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.