۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85543554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۷۰۰ انشعاب به مشترکان شرکت گاز سمنان اضافه شد

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز سمنان گفت: یکهزار و ۷۰۲ مشترک در بهار ۱۴۰۳ به جمع خدمات‌گیرندگان این شرکت در این استان اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد حقیقت حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با احتساب جذب و پذیرش مشترکان در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد مشترکان گاز طبیعی در سمنان به ۳۲۹ هزار و ۳۱۶ مشترک رسید.

وی ادامه داد: از مجموع مشترکان جدید شرکت گاز سمنان در بهار ۱۴۰۳، یکهزار و ۴۲۸ اشتراک مربوط به بخش خانگی، ۲۰۷ اشتراک مربوط به بخش تجاری، ۵۰ اشتراک مربوط به بخش صنعتی و نیروگاهی، ۶ اشتراک مربوط به بخش عمومی و ۱۱ اشتراک مربوط به بخش مذهبی پذیرش شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان یادآور شد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۱ درصد از جمعیت روستایی این استان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد و سه ماه نخست ۱۴۰۳ بیش از یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط گاز در سمنان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: عملیات نشت‌یابی برای بیش از ۳۷ هزار انشعاب گاز در سمنان طی سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ انجام شد.

وی گفت: کارشناسان شرکت گاز سمنان بیش از ۶ هزار کیلومتر خطوط گاز، بیش از ۷۰۰ دستگاه در انواع ایستگاه‌ها و ۱۴۹ هزار انشعاب گاز را سال ۱۴۰۲ مورد کنترل و نشت‌یابی قرار دادند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، حفاظت و صیانت از دارایی ملی و افزایش ایمنی در راستای گازرسانی ایمن و مستمر را ضروری دانست و افزود: برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار احتمالی و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی، علاوه بر شبکه‌های گازرسانی، تمامی تجهیزات و تأسیسات گاز این استان طبق استانداردهای شرکت ملی گاز ایران و نیز نقشه راه نشت‌یابی استانی مورد بررسی و نشت‌یابی دوره‌ای قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶۰ درصد مشترکان گاز سمنان در پله‌های مصرفی یک تا سه قرار دارند که الگو را رعایت کردند و ۳۹ درصد در پله‌های مصرفی چهار تا ۱۰ هستند که معادل یا بالاتر از الگو، گاز مصرف کردند.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha