اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع آب کوثر گفت: هفت کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان با هدف صیانت از حقوق بیت‌المال و رفع تصرفات واقع در بستر رودخانه و همچنین کاهش خطرات ناشی از سیلاب در نقاط متمرکز جمعیتی لایروبی و بازگشایی شد.

محمد بزانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این عملیات در روستاهای گزوز سفلی، سنگ آباد، ینگجه قشلاق و همچنین گیوی چای با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال وقوع سیلاب منجر به وارد شدن خسارات جدی به باغات، اراضی کشاورزی و برخی نواحی روستایی شده بود، هفت کیلومتر از مسیل‌های مورد نظر با شناسایی نقاط مستعد حادثه‌خیز در راستای کاهش مخاطرات سیلاب رودخانه‌های عبوری لایروبی و بازگشایی شد.

بزانه ادامه داد: لایروبی نقاط مخاطره‌آمیز رودخانه‌ها در اولویت برنامه‌های اداره منابع آب شهرستان کوثر بوده و در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده مبلغ هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی ۱۴۰۳ برای ادامه عملیات بازگشایی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان مصوب شده که عملیات اجرایی آن پس از تبادل موافقت‌نامه با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان شروع خواهد شد.

شهرستان کوثر در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.