شهرکرد- ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود نیمی از جمعیت استان با طرح قرآنی "زندگی با آیه‌ها"در ارتباط بودند و استقبال مردم استان از این طرح مطلوب ارزیابی شده است.

حجت‌الاسلام ابوذر کارگر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح "زندگی با آیه‌ها" از ماه مبارک رمضان امسال در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و در ماه محرم و صفر نیز ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان ۳۰ آیه از قرآن کریم که کاربرد بیشتر در جامعه کنونی داشت تبیین و تفسیر شد که با استقبال خوب مردم استان روبرو شد و رتبه دوم کشور را در این خصوص کسب کردیم.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ماه محرم و صفر نیز آیاتی که مرتبط با فرهنگ مقاومت و پایداری بود انتخاب و تفسیر و تبیین آن به ویژه در خانه‌های قرآن، هیات‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری و شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان و شرکت‌کنندگان عرضه شد و از سوی دیگر بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در این طرح نیز اقدام به حفظ این آیه‌های انسان‌ساز کرده‌اند.

کارگر با اشاره به جزییات طرح زندگی با آیه‌ها که در قالب طرح مسطورا اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح قرار است طی چهار سال ۱۵۰ آیه از قرآن کریم در قالب‌های پویانمایی، کلیپ، نقاشی و تولیدات رسانه‌ای برای مردم تبیین و تفسیر شود و تلاش شده تا آیاتی کوتاه و متناسب با نیازهای روز در قالب این طرح برای مردم تفسیر و تبیین شود.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح مسطورا که برگرفته از عنوان "سطر سطر زندگی با آیه‌های قرآن کریم" است با هدف رساندن پیام قرآن به گوش مردم در قالب تبیین آیه‌های کوتاه قرآنی اجرا می‌شود.