به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز در این آیین گفت:این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال برای رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای امدادی و خدماتی آنان راه اندازی شده است.
« وجیهه محمدی فلاح» افزود: در این مرکز کارشناسان بهزیستی خدمات مشاوره لازم به مردم ارائه می دهند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: طی پنج ماهه سال جاری ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاها ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
وی گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح الی ۲۴ به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه میدهد.