۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85546154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی یک هزار و ۹۰۲ معلول در روستاهای البرز

۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبر: 85546154
شناسایی یک هزار و ۹۰۲ معلول در روستاهای البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: یک هزار و ۹۰۲ معلول طی سال گذشته تاکنون در روستاهای این استان شناسایی و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

« وجیهه محمدی فلاح» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون خدمات توانبخشی بهزیستی استان البرز در بخش جامعه روستایی نسبت به سال های گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته است .

وی بیان کرد: اکنون در ۶۹ مرکز توانبخشی شبانه روزی استان البرز به معلولان و بیماران اعصاب و روان خدمات ارائه می شود؛ظرفیت پذیرش این مراکز در شبانه روز چهار هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در زمینه پیشگیری از معلولیت ها مانند ناشنوایی نوزادان سال گذشته خدمات بهزیستی این استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

محمدی فلاح ادامه داد: اجرای طرح‌های مراقبت در منزل و ارائه تجهیزات توانبخشی به افراد دارای ضایعه نخاعی از دیگر حمایت‌های توانبخشی بهزیستی استان البرز به جامعه هدف خود به شمار می‌رود.

وی گفت: سال گذشته در سطح مناطق شهری و روستایی با ۱۰۰ درصد موفقیت در اجرای طرح غربالگری ناشنوایی نوزادان همراه بوده ایم .

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت های سالمندی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه برشمرد.

محمدی فلاح یادآورشد: همچنین با رایگان شدن آب ، برق و سایر قبوض خدماتی تلاش شده تا در حمایت از جامعه هدف دراین استان گام های موثری برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha