جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج ضمن انتقاد از وضعیت دفع پسماندهای عفونی بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج، خواستار رفع این مشکل و دفع اصولی این زباله‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.

به گزارش ایرنا امید رضایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نحوه امحا زباله های بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج گفت: با توجه به حساسیت ویژه بحث زباله های عفونی، دادستانی شهرستان کهنوج به عنوان مدعی العموم این موضوع را مدتها پیش دنبال کرده و تا کنون تذکرات لازم را نیز به دستگاه های متولی داده است.

وی افزود: شبکه بهداشت و اداره محیط زیست به عنوان متولیان اصلی در امر امحای صحیح زباله‌های عفونی باید وارد عمل شوند و نتیجه اقدامات خود را در ارتباط با این موضوع به دادستانی شهرستان اعلام کنند.

این مقام قضایی تاکید کرد: با توجه به خطرات زباله‌ها برای سلامت مردم، دادستانی به عنوان مدعی العموم در رابطه با حل این معضل احساس مسئولیت می‌کند و در صورتی که مشخص شود در این باره سهل انگاری و ترک فعلی از سوی دستگاه ها و مسئولان مرتبط صورت گرفته باشد با قطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

در این بازدید شهردار، نمایندگان محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان کهنوج هم حضور داشتند. کهنوج در فاصله ۳۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.