زنجان - ایرنا - رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت:هم اکنون یک هزار و ۵۲۰ نفر عضو سازمان نظام پزشکی زنجان هستند که از این تعداد ۷۷۱ نفر آن به شهر زنجان اختصاص دارد.

محمد محرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس بیشترین اعضای جامعه پزشکی استان پس از شهرستان زنجان به شهرستان های ابهر،خرمدره و خدابنده اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی، یک سازمان مستقل حرفه ای و در برگیرنده شاغلان حرف پزشکی است، افزود: این سازمان به دنبال تحقق ارزش‌های عالیه اسلام در امور پزشکی، پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، ارتقای سطح دانش همکاران، حمایت از حقوق بیماران، حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط شاغلان حرف پزشکی با نهادهای دیگر است.

محرمی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی همچنین برای انجام وظایفی از جمله اظهارنظر مشورتی در تهیه و تدوین لوایح و طرح های مرتبط با امور پزشکی، تنظیم دستور العمل های تبلیغاتی و آگهی های دارویی و امور پزشکی، صادر کردن کارت عضویت برای اعضای سازمان، اظهار نظر در مورد جرائم پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح به دادسراها و صدور پروانه اشتغال مطب های پزشکی و سایر حرفه های وابسته و تمدید آن اقدام می کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ساختمان نظام پزشکی استان، افزود: این طرح به مساحت یک هزار و ۴۱۰ مترمربع در پنج طبقه احداث شده که طبقه زیرزمین آن به عنوان پارکینگ و همکف به صورت ۲ منظوره به عنوان پارکینگ و سالن اجتماعات است.

محرمی اضافه کرد: طبقه اول این طرح به صورت اداری، طبقه دوم تا قسمتی اداری و ۲ سوئیت مجزا برای حضور میهمانان، طبقه سوم و آخر نیز به صورت سالن مراسم پیش بینی شده است.

این مسوول با بیان اینکه سازه این مجموعه به صورت وافل و ارتفاع بلند و با نمای آجری کار شده است،‌افزود: این طرح هم اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبقه همکف و اول آن طی هفته دولت امسال با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: هزینه انجام شده برای این طرح تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل کل پروژه نیز حدود ۹۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.