۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85580421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۲ باب داروخانه در استان زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۸۲ باب داروخانه در استان فعال است که ۳۸ باب به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمت می‌دهد.

جواد میانداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر بر فعالیت داروخانه های استان نظارت می کنند و طبق روال هر داروخانه سالانه چهار تا پنج بار مورد بازدید قرار می گیرد که این تعداد برای داروخانه های متخلف بیشتر است.

میانداری به وضعیت داروهای خاص و شیرخشک در داروخانه های استان اشاره کرد و افزود: در تامین برخی داروهای خاص به ویژه برای بیماران شیمی درمانی در صورتی که پرداختی بیمه ها و یارانه دولتی به موقع به داروخانه ها پرداخت شود مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: وقفه در تداوم پرداختی سازمان های بیمه‌گر و یارانه دولتی به داروخانه های استان موجب ایجاد وقفه در خدمات رسانی آنها می شود که باید تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کرد.

میانداری با اشاره به وضعیت داروخانه های استان در مقایسه با کشوری، افزود: هرچند کمبودهای دارویی در سطح استان نسبت به کشور کمتر است اما تلاش می کنیم آن را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه کمبودهای دارویی به صورت سامانه ای به سازمان غذا و دارو اعلام می شود، اضافه کرد: سازمان غذا و دارو برای تهیه داروها به صورت کشوری اقدام کرده و سپس داروهای تامین شده را در تمامی استانها با توجه به نیازهای اعلام شده توزیع می کند.

میانداری اظهار داشت: در صورتی که فردی به دنبال داروی خاص مورد نیاز خود است می تواند از طریق سامانه ۱۹۰ پیگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha