حسین امیرکلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار موضوع اقامت و اسکان، در سایر هفت خدماتی شامل اسکان، تامین و توزیع کالا، نظارت و بازرسی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل و خدمات شهری کلیه پیش بینیهای لازم انجام و برنامه ریزی برای ارائه خدمت محقق شده است.
وی با بیان این که ظرفیت اقامتی آماده سازی شده در سه بخش اقامتگاههای رسمی، موقت و اضطراری، بیان کرد: از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ امکان اطلاع از محل اسکان یکی از مهمترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاهها برنامهریزی شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین مشهد اظهار کرد: خوشبختانه امسال سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظهای ظرفیتهای آن با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان در مشهد و استان فراهم شده است.
کلالی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و زائرسراها آمادگی کامل برای پذیرش زائران را دارند.
وی اظهار کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیر مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تاسیسات و جاذبههای گردشگری کشور، اطلاعات آب و هوا و غیره با این شماره تماس بگیرند.
وی با اشاره به برنامهریزی صورت گرفته برای اسکان و پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر، افزود: زائران پیاده قبل از ورود به مشهد ثبت نام میشوند و در مکانهایی که از قبل برنامهریزی شده اسکان داده میشوند.
وی بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نیز تشدید شده است.
رییس گردشگری مشهد گفت: با مشارکت هیات های مذهبی و کمک های مردمی از سراسر کشور ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا خواهد شد.