اردبیل-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از ثبت هشت میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا امید نسیمی روز یکشنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بزرگراه اردبیل - سرعین با اعلام این خبر اظهار کرد: محورهای اردبیل- آستارا، اردبیل- نیر و اردبیل- سرچم بیشترین تردد را در پنج ماه گذشته داشتند.

وی همچنین از ثبت پنج میلیون تردد تخلف سرعت غیرمجاز در راه‌های این استان خبر داد و اضافه کرد: در مدت یاد شده ۲۸۲ هزار تخلف در محور اردبیل - سرچم، ۲۱۵ هزار تخلف در محور بران- قره آغاج پارس آباد ،۱۴۵ هزار تخلف در محور مشگین شهر- کنگرلو و ۱۶۷ هزار تخلف در محور جعفرآباد- بیله سوار ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: میانگین سرعت متوسط استان ۷۳ کیلومتر است که انتظار می‌رود رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین در جاده به علائم راهور توجه کرده و از سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز کنند.

نسیمی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان ۳۲۵ هزار وسیله نقلیه پلاک ایران ۹۱ مربوط به استان اردبیل ماه گذشته بیشترین تردد را در استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی داشته‌‍اند.

بر اساس این گزارش دستگاه‌های نظارتی و خدماتی از طریق ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری تردد خودروها در راههای استان اردبیل را رصد می‌کنند.