زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۳۸ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی برابر دستورالعمل‌های بهداشتی در استان معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار و ۱۵۵ مورد نظارت‌های کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در استان انجام شده و ۳۴۰ مورد نمونه برداری از فرآورده خام دامی صورت گرفته است.

حاج کاظمی گفت: در پی این نظارت ها بیش از ۳۹ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی از سوی کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد.

وی اظهار داشت: از این میزان بیش از ۳۸ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم و ۲۷ مورد پرونده مربوط به اماکن عرضه متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان ارجاع داده شد.

حاج کاظمی یادآور شد: طی همین مدت، بیش از ۱۲ میلیون و ۷۱۳ هزار قطعه انواع طیور صنعتی به وزن بیش از ۲۵ میلیون و ۵۵۳ هزار کیلوگرم و ۱۵ هزار و ۹۶۱ رأس دام کشتاری سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و ۸۶۵ هزار کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان کشتار و وارد بازار مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به هم استانی‌ها توصیه کرد: هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و آنها را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری کنند.

این مسوول خاطر نشان کرد : نکته مهم، هم استانی ها از خرید هرگونه فرآورده های خام دامی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت دست فروشی و غیرمجاز عرضه می‌شود، به طور جدی خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی می توانند گزارش خود را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی زنجان به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.