ارومیه- ایرنا- رتبه چهارم کنکور تجربی امسال با اشاره به اینکه داشتن پشتکار و کیفیت مطلوب آموزش و دبیران با تجربه از مهمترین عوامل موفقیت تحصیلی به شمار می رود، گفت: شرکت در کلاس های کنکور وقت تلف کردن است.

امیرمحمد درستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۱۲ تا ۱۳ ساعت مطالعه در برنامه درسی من بود و در کلاس خاصی شرکت نکرده بودم چون احساس نیاز نمی کردم.

وی که فرزند دوم یک خانواده چهار نفری با والدین فرهنگی است، اضافه کرد: تشویق پدر، مادر، برادرم و همراهی دبیران خوبی که داشتم موجب شد تا به این مرحله برسم.

وی ادامه داد: بیشتر بر منابع درسی خودم تمرکز داشتم، چون معتقد هستم هیچ مطلبی خارج از کتابهای درسی در کنکور داده نمی شود.

رتبه چهارم کنکور تجربی امسال درباره علاقه اش به رشته پزشکی نیز گفت: از اول به تخصص قلب و عروق علاقه داشتم و امیدوارم بتوانم در آینده فرد مفیدی برای خانواده و کشورم باشم.

پدر این دانش آموز هم در این باره گفت: به عنوان یک فرهنگی اجبار برای حضور در کلاسهای خصوصی را به اولیا و دانش آموزان توصیه نمی کنم چرا که باید بستر در خانه و مدرسه برای پیشرفت تحصیلی کودکان و نوجوانان فراهم باشد.

امیرمحمد درستی، دانش آموز رشته علوم تجربی مدارس سمپاد شهید بهشتی یک ارومیه بوده که در آزمون امسال در رتبه چهارم قرار گرفته و امکان زیادی دارد که در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد.