مشهد-ایرنا- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: آزمون گزینش کارشناسان رسمی استاندارد در استان های خراسان رضوی، خراسان جتوبی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان روز جمعه در مشهد برگزار شد.

سیدمحمد سجادی عطار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان رسمی استاندارد به عنوان افراد حقیقی، متخصصان مورد اعتماد سازمان ملی استاندارد هستند که در کنار شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار به عنوان مجموعه های حقوقی این سازمان را در اجرای تکالیف و وظایف گسترده خود یاری می دهند.

وی ادامه داد: امروز ۲۱۰ داوطلب در پنج حوزه تدوین و بازنگری استاندارد، آموزش، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت در آزمون یاد شده شرکت کردند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: پارسال پس از ۱۲ سال آزمون کارشناسان رسمی استاندارد در کشور برگزار شد که در حوزه استانهای شمال شرق ۳۰۰ نفر شرکت کرده و در نهایت ۳۰ نفر پذیرفته شدند.

سجادی شمار بازرسان رسمی استاندارد در خراسان رضوی را ۲۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: نتایج آزمون امروز حدود یک ماه دیگر مشخص خواهد شد البته گزینش کارشناسان حوزه تایید صلاحیت به مصاحبه نیز نیاز دارد.