خرم آباد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم این استان با شرکت در پویش "نذر حسینی" از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر ۱۱ هزار و ۲۴ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی سوری روز یکشنبه در جلسه با مسوولان پایگاه‌های اهدای خون استان اظهار کرد: ۱۳هزار و ۵۳۱ نفر از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۸۷۳ نفر مراجعه ثبت شده سال گذشته، ۱۱.۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون عنوان کرد: امسال ۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش شرکت داشتند در حالیکه این تعداد در سال قبل ۸۷۷ نفر بود.

وی با بیان اینکه ایام محرم و صفر یادآور ایثار و فداکاری‌های امام حسین(ع) و یاران ایشان است افزود: نذر و اهدای داوطلبانه خون توسط مردم عزادار چند سالی است که ماه‌های محرم و صفر با هدف رفع نیاز بیماران در سراسر کشور انجام می‌شود.

سوری با دعوت از مردم استان به ویژه بانوان و جوانان جهت اهدای خون یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست که در همین راستا از مردم خیرخواه و نوعدوست تقاضا می شود با اهدای یک واحد خون به بیماران نیازمند، این مایع حیات بخش را از آنان دریغ نکنند.

به گفته وی استان لرستان پارسال ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر اهدا کننده خون داشت که ۲۱ هزار و ۴۳۷ نفر از آنان اهدا کننده مستمر بوده اند.

۱۲ پایگاه انتقال خون در ۱۰ شهرستان استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند.