۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85627223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال هفت هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ملی "مَحرم مُحرم" در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: هفت هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ملی "مَحرم مُحرم" در این استان ارسال شد.

به گزارش ایرنا فرهاد فرامرزیان روز دوشنبه در اختتامیه سیزدهمین سوگواره ملی "مَحرم مُحرم" بیان کرد: فراخوان سیزدهمین دوره این سوگواره در هفت بخش عکس، پوستر، تایپوگرافی، داستان کوتاه، دلنوشته، پادکست و خبر همزمان با آغاز ماه مُحرم در دانشگاه‌های کشور منتشر شد.

وی افزود: محورهای این سوگواره شامل آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین (ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین، امر به معروف و نهی از منکر و سایر موضوعات مرتبط بود.

وی اظهار داشت: این سوگواره برای نخستین بار در دبیرخانه مرکزی لرستان و ۶ دبیرخانه اقماری با مشارکت واحد جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی فعال شد.

فرامرزیان تصریح کرد: اختتامیه سوگواره نیز به‌صورت مشترک و همزمان در چهار استان کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در حال برگزاری است.

همچنین رییس دانشگاه لرستان نیز بیان کرد: جهاد در آموزه های دینی، لباس تقوا، از درهای بهشت و سپر محکم خداوند است و فردی که جهاد را ترک کند و خود را به غفلت بزند لباس حواری بر تن خواهد کرد.

علی نظری با بیان اینکه امروز مردم غزه لباس جهاد بر تن دارند و بزرگ و باشکوه هستند اظهار داشت: نهاد جهاد دانشگاهی شجره طیبه است که دائما به جنگ مشکلات رفته و آینده پژوهی داشته است.

وی ادامه داد: در مواقعی دانش، اندیشه و قلم سلاح رزم است و باید با استفاده از آن به فکر حل مشکلات، نظام مسائل داخلی، خارجی و بین المللی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha