تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اجرای گشت مشترک (مانور بازرسی استاندارد آسانسورهای منصوبه) در استان کرمان گفت: آسانسور غیراستاندارد ساختمان‌های عمومی پنج نقطه شهر در این گشت مشترک مورد بازدید قرار گرفت و در این زمینه تعداد ۳۱ دستگاه آسانسور پلمب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، مسلم بسیج روز دوشنبه افزود: گشت مشترک مانور بازرسی آسانسورهای اماکن عمومی کرمان امروز به صورت همزمان با سراسر کشور انجام شد.

وی اظهار داشت: این طرح با توجه به استانداردهای ملی ایران به شماره های ۱-۶۳۰۳ برای آسانسورهای برقی و شماره ۲-۶۳۰۳ برای آسانسورهای هیدرولیکی و همچنین دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسور به شماره مدرک ۱۳۱/۱۳۱/د و همچنین با توجه به اهمیت ضرورت نظارت بر آسانسورهای منصوبه به خصوص در اماکن عمومی و مراکز خدماتی، درمانی و در راستای مواد سه، ۶ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد (مصوب ۱۳۹۶)، در کرمان اجرایی شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: گشت مشترک (مانور بازرسی استاندارد آسانسورهای منصوبه در اماکن عمومی) با کمک و همیاری نماینده دادستانی، نماینده استانداری، نماینده سازمان صمت و همچنین بهره گیری از ظرفیت، اتحادیه آسانسور و پله برقی استان، سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی، صداوسیمای استان همزمان با سراسر کشور در استان کرمان اجرایی شده است.

این گشت در راستای حفظ ایمنی و سلامت آحاد جامعه و در راستای پیاده سازی مواد سه، ۶ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با حضور مدیرکل استاندارد استان کرمان، نماینده دادستان، نماینده استانداری، نماینده سازمان صمت و سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی صورت گرفت.