همدان - ایرنا - استاندار همدان با بیان اینکه انجمن مفاخر با هدف قدردانی از بزرگان و تقویت فرهنگ احترام و تکریم قهرمانان تشکیل شده ، گفت: این انجمن بانی معرفی چهره‌های شاخص به نسل های آینده است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی‌فرزاد روز دوشنبه در نشست انجمن مفاخر استان همدان اظهار کرد: در قالب این انجمن تلاش داریم افتخارات آنان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به صعود تاریخی جعفری به قله مرتفع ماناسلو اظهار کرد: افتخار صعود به قله ماناسلو، که در ۴۸ سال گذشته در تاریخ ورزشی ملی و استانی ثبت شده، یکی از دستاوردهای پرافتخار کشور است.

استاندار همدان ادامه داد: این موفقیت ارزشمند، نقطه روشنی در کارنامه ورزشی استان و کشور است و نمادی از همت و اراده ورزشکاران ما به شمار می‌رود.

وی افزود: این صعود غرورآفرین توسط یکی از رزمندگان دلاور و ارتشیان غیور کشورمان انجام شده است؛ کسی که نه‌ تنها در دفاع از میهن اسلامی نقشی ارزنده داشته بلکه در عرصه‌ ورزشی نیز افتخارآفرینی کرده است.

او بیان کرد: هم اکنون برگزاری مراسم بزرگداشت امیر جعفری، نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی تمامی نهادهای فرهنگی استان است.

وی یادآور شد: با اتحاد و انسجام دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم به شکلی درخور و شایسته از این شخصیت بزرگ تجلیل کنیم.

استاندار تاکید کرد: ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان جلسات کارشناسی را برای برنامه‌ریزی این رویداد برگزار کنند تا تمامی تمهیدات لازم فراهم و این پاسداشت در بهترین شرایط ممکن انجام شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص برگزاری مراسم پاسداشت امیر «محمدجعفر اسدی» نخستین ایرانی فاتح یک قله بالای هشت هزارمتر به عنوان یکی از مفاخر ملی و استانی بحث و تبادل نظر شد.

امیر اسدی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس در ۲۰ مهرماه ۱۳۵۵ موفق به صعود قله «ماناسلو» در کشور ژاپن شده بود و پس از سالها خدمت صادقانه در کسوت مسئول تربیت‌بدنی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران به افتخار بازنشستگی نائل آمد.