پاکدشت - ایرنا - بخشدار مرکزی پاکدشت از اجرای طرح استقبال از ماه مهر در روستاهای این بخش خبر داد و گفت: فضای مدرسه و اطراف آن با اجرای این طرح برای ورود دانش‌آموزان مهیا می‌شود.

سعید فکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی و بازگشایی مدارس، طرح استقبال از ماه مهر با هدف ارتقای سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی و همچنین تقویت مشارکت با مراکز آموزشی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاکدشت این طرح در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: بخشداری مرکزی و دهیاری های تابعه در تلاش هستند با امکاناتی که در اختیار دارند در حوزه ایمن‌سازی، شاداب سازی، زیباسازی و پاکسازی همزمان با آغاز فصل تعلیم و تربیت، فضای روستایی را برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده کنند تا دانش‌آموزان این سال را بدون دغدغه سپری کنند.

وی زیباسازی نمای روستاهای بخش مرکزی در ایجاد شور و نشاط در آغاز سال تحصیلی جدید را از دیگر اقدامات اجرایی عنوان کرد و افزود: رنگ آمیزی دیواری مدارس منتخب، اهدای گلدان گل، پاکسازی و امحا دیوار نوشته‌ها، کاشت گل در پارک‌های اطراف مدارس، فعال بودن تمامی آبنماهای، شستشو و پاکسازی ایستگاه های اتوبوس، رفع نواقص روشنایی و کاشت گلهای پاییزه در روستاها اجرا می شود.

وی یادآور شد: عملیات شستشوی جدول، خیابان‌ و المان‌ها، جمع آوری شاخ و برگ ها، رفع گرفتگی آب‌های سطحی، جلوگیری از حفاری و جمع آوری احشام نیز به اجرا گذاشته شده است.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.