شهرکرد- ایرنا- روزهای پایانی شهریورماه به طور معمول موج آخر گردشگری تابستانی است که هم هوا خنک‌تر است و جاده‌ها خلوت‌تر ، به همین دلیل برخی از استانها از جمله چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از گردشگران خود آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا، روزهای آخر تابستان هر سال چهارمحال و بختیاری پذیرایی گردشگران از استان‌های مختلف است که گاهی این گردشگران رویکرد اقتصادی دارند و گاهی رویکرد اجتماعی، حتی برخی از روزها هتل‌ها و اقامت‌های گردشگری ظرفیت خالی ندارند.

هر چند برخی از کارشناسان، برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها از سوی گردشگران را نمی‌پسندند اما گردشگران می‌گویند به دلیل گرانی شب اقامتی هتل ها ترجیح می دهند در این چادرها اسکان شبانه داشته باشند.

برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی یا فروشگاه‌های سوغات محلی از جمله ظرفیت سازی برای استقبال از گردشگران روزهای پایانی تابستان است.

دومین جشنواره ملی اقوام ایران زمین در استان

فرماندار فارسان نیز در این نشست گفت: دومین جشنواره اقوام ایران زمین در این شهرستان از ۲۳ شهریور به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

سید هادی صالحی افزود: این برنامه در سه بخش نمایشگاهی، جشن و برنامه‌های تولیدی اجرا می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در برگزاری شایسته و مطلوب این برنامه کمک کنند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاهی مرتبط با این همایش ۱۳۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان‌های مختلف به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

فرماندار فارسان یادآور شد: از ۲۴ شهریور به مدت یک هفته شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت ۲ سال جشن‌های هفته وحدت در شهرستان برگزار می‌شود.

زیرساخت‌های گردشگری آماده شد

رییس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران در پایان تابستان جاری آماده شده است.

جواد عبداللهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۱۷۴ واحد تأسیسات گردشگری با ظرفیت یک‌هزار و ۲۲۵ اتاق، سه هزار و ۷۷۸ تخت و ۷۹۸ سوئیت دارد.

وی افزود: تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری شامل ۱۴ هتل، ۶ هتل‌آپارتمان، چهار مهمان‌پذیر، ۸۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۵ خانه مسافر، ۹ سفره‌خانه سنتی، چهار مجتمع گردشگری، چهار مرکز تفریحی و سرگرمی، هشت اردوگاه و محوطه گردشگری، پنج واحد پذیرایی منفرد بین‌راهی و یک محیط گردشگری روستایی و عشایری است.

عبداللهی تصریح کرد: از مجموع تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری ۶۰ واحد بدون ستاره، ۱۷ واحد یک ستاره، ۱۰ واحد دوستاره، ۸۵ واحد سه‌ستاره و ۲ واحد چهار ستاره است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۴۸۰ نیروی انسانی در تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت فعالیت دارد.

چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۴۱۶ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۰۱ نفر برابر ۸۸.۲۵ درصد بانوان و ۲ هزار و ۵۱۵ نفر برابر ۱۱.۷۵ درصد آقایان هستند که در ۹۰ رشته فعالیت می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.