مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دمای هوا از امروز در استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد اما دمای هوا از روز جمعه در استان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

زهرا عنایتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای آینده افزایش سرعت وزش باد به عنوان پدیده جوی غالب در استان خراسان رضوی به ویژه در نیمه جنوبی و برخی مناطق شرق استان پیش بینی می‌شود که در نواحی بادخیز همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز جمعه این هفته این شرایط در استان شدت می‌گیرد و بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و غالب نقاط استان درگیر افزایش شدت وزش باد می‌شود که در این مدت احتمال انتقال ذرات گرد و غبار از این مناطق به سایر نواحی استان به ویژه نواحی مرکزی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین از عصر روز جمعه هفته جاری بر میزان ابرناکی استان افزوده می‌شود اما احتمال وقوع بارش‌های پراکنده برای روزهای شنبه و یکشنه هفته آینده در بخش‌هایی از نواحی غربی، جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۱ تا ۲۷ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۹ و کمینه دمای هوای آن به ۱۴ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی اضافه کرد: چناران با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و شهرستان‌ داورزن با بیشینه دمای هوای ۳۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ تایباد با ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.