بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان رفع تصرف شد.

یحیی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از وظایف مهم منابع طبیعی و آبخیزداری برخورد با سودجویان و فرصت طلبان عرصه های ملی و طبیعی است که در این راستا با همکاری دستگاه قضایی اقداماتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی شهرستان و ضرورت پیشگیری از این موارد بیان کرد: ایجاد آتش بر یکی از موارد موثر پیشگیری در وقوع آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی است که در این راستا امسال ۱۲۰ کیلومتر آتش بر احداث شده که از این میزان ۸۰ کیلومتر توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد و ۴۰ کیلومتر هم با همکاری دانشگاه آزاد انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همکاری مردم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی اضافه کرد: گردشگران، کوهنوردان و خانواده‌های که به منظور گردش و تفریح اوقاتی را در طبیعت سپری می‌کنند مراقب باشند با توجه به وزش باد از روشن کردن آتش پرهیز و نکات احتیاطی در این خصوص رعایت کنند.

کریمی با بیان اینکه زمان نقش مهمی در پیشگیری از ابعاد آتش سوزی در منابع طبیعی دارد، افزود: به محض مشاهده حریق اول سعی کنیم خودمان خاموشش کنیم و همزمان با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ مراکز پیام منابع طبیعی تماس گرفته شود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می باشد.