ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: وحدت در کارها باید به صورت عالمانه و با تاکید بر نکات اخلاقی باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی روز با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: در مساله وحدت همانند علامه امینی که ازاهل بیت (ع) در کسوت غدیر حمایت می کند که یک کار علمی بزرگ معقول و ماجوری است.

وی یادآور شد : ما دوگونه اختلاف داریم یک اختلاف قبل از علم است و دیگری اختلاف بعد از علم است که قبل از علم کار بسیار مقدسی مثل اختلاف ۲ کفه ترازو است.

حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: اما اختلاف بعد از علم به عنوان یک بلای خانمان سوز است که این اختلاف حتی با هفته وحدت و زرق و برق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته ایم به همه مردم و بویژه به مسوولان تاکید کرد: در هیچ لحظه‌ای نباید از وحدت غافل شده و به دامن اختلاف نیافتیم.

امام جمعه ساوه یادآور شد: همه باید در نوشتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده هر حرف هوس آلوده و باطل را ننویسند و سخن شبهه ناک و غیر لازم را به زبان نیاورند و مسوولان و دولتمردان هم از فرصت بدست آمده به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می شود؛ چنانکه تفرقه و تشتت شکننده ترین عامل یک امت و ملت است.

امام جمعه ساوه گفت: علی رغم اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده اند اما به لحاظ چالش‌ها و مشکلات و آسیب و نزاع‌ها و اتلاف سرمایه های مادی و معنوی رکورددار هستند.

وی افزود: این درحالی بوده که ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها اختلاف و تفرقه هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار به ویژه سران و سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری همچون انگلیس و امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و حتی کشورهای عربی وابسته به انها در منطقه است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی خواهد بود .

هدف نهایی از انتظار، تحقق جامعه توحیدی است

رحیمی با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، مساله ظهور و نقش تربیتی انتظار افزود: هدف نهایی و آرمانی از انتظار، تحقق جامعه توحیدی و حاکمیت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) بوده که مورد انتظار همه ما است.

وی خاطر نشان کرد: ما دنبال انتظار هستیم که این انتظار تربیت کننده باشد و انسان را به معرفت و خداشناسی، امانت داری، صدق و صداقت و پرهیز از منکرات مثل دروغگویی و ریاکاری و ربا خواری وا بدارند.

وی گفت: پس اگر عاشورا با فرهنگ حزن و ماتمش، جلوه تبرّی شیعه از جریان باطل است، غدیر نیز با فرهنگ جشن و شادی‎اش، جلوه تولّی شیعه نسبت به جریان حق است.