اهواز - ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ۶ هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در سراسر استان از سوی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا حاجتی روز جمعه در گفت و گوی رسانه ای در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، شعار هفته دفاع مقدس امسال " در راه فتح قله ایم " است و نگاه ما نیز دانش‌آموزی، دانشجویی و آینده‌سازان این مملکت اسلامی است.

وی افزود: روز یکشنبه یکم مهرماه زنگ مقاومت در سطح مدارس استان نواخته خواهد شد و در ۲۰۰ آموزشگاه دخترانه، ۲۰۰ پیشکسوت و راویان دفاع مقدس در ۳۰ دقیقه زنگ مقاومت، شهامت، شجاعت، عزت و اعتبار رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را تدریس خواهند کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۶ هزار برنامه برای هفته دفاع مقدس در دستور کار دارد، ادامه داد: در پایگاه‌های مقاومت بخش‌ها و دهیاری‌های سراسر خوزستان برنامه‌هایی متعددی اجرا خواهد شد و ارتش، فراجا، ودجا و مساجد نیز برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایرنا ، هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با برنامه ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شده جمهوری اسلامی ایران ، جنگ وسیعی را علیه ایران شروع نمود.

رییس جمهور عراق که در آن زمان صدام حسین بود با حاضر شدن در مقابل دوربین های تلویزیونیِ عراق ، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرده و شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران را اعلان نمود.