۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸
کد خبر: 82666656
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان: 52 برنامه ويژه هفته دفاع مقدس در استان برگزار مي شود

اهواز-ايرنا- فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان به برگزاري 52 برنامه در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:رژه 31 شهريور، ديدار با خانواده شهدا، برپايي نمايشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاري يادواره شهدا، رزمايش نمايشي در سوسنگرد از مهمترين برنامه ها در هفته دفاع مقدس است.

به گزارش ايرنا سردار حسن شاهوارپور شنبه در نشست خبري به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس و برگزاري رژه 31 شهريورماه اظهار كرد: در سال جاري نيز برنامه هاي ويژه هفته دفاع مقدس مانند سال گذشته برگزار شده و تنها تفاوت آن نسبت به سال گذشته اين است كه امسال سپاه ميزبان هفته دفاع مقدس و رژه 31 شهريور است.
وي افزود: در اين هفته نيروهاي مسلح برنامه هاي مختلفي را در دستور كار دارند كه مهمترين آن ها رژه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريور ماه در اهواز و برخي از شهرستان ها است.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان ادامه داد: هفته دفاع مقدس از روز جمعه 31 شهريور ماه آغاز شده و هر روز آن نيز با عنوان خاصي نامگذاري شده است.
وي تصريح كرد: روز شنبه با عنوان علم و فناوري جوانان و سربازان، روز يكشنبه ولايتمداري، همبستگي ملي و دفاع همه جانبه، روز دوشنبه اقتصاد مقاومتي، خودباوري، پشتيباني مردمي و اصناف، روز سه شنبه بصيرت افزايي، بيداري اسلامي و استكبار ستيزي، روز چهارشنبه رزمندگان، پيشكسوتان و زنان اسطوره هاي صبر ومقاومت، روز پنجشنبه شهيدان، جانبازان، ايثارگران و آزادگان و روز جمعه با عنوان فرماندهان، سردمداران و حماسه آفرينان نامگذاري شده است.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان گفت: تجديد ميثاق با شهدا، ديدار با خانواده شهدا، نكوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهي از منكر به ويژه جانبازان اين عرصه، ديدار با علما، غبارروبي از قبور شهدا و همچنين حمايت قانوني آمران به معروف و نهي از منكر نيز از ديگر برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منكر در استان است.
وي يادآور شد: همچنين ديدار با خانواده شهدا، برپايي نمايشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاري يادواره شهدا، رزمايش نمايشي در سوسنگرد، اعزام به اردوهاي جهادي، تجليل از سربازان و خانواده آنها، ديدار با نماينده ولي فقيه و ائمه جمعه، ديدار و سركشي از جانبازان، سخنراني فرماندهان در نماز جمعه و برگزاري مسابقات ورزشي از برنامه هاي مهم هفته دفاع مقدس در خوزستان است.
سردار شاهوارپور همچنين به برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منكر همزمان با هفته دفاع مقدس در استان اشاره كرد و گفت: حضور سازمان يافته گروه طلايه داران و ياوران در نماز جمعه، سخنراني دبيران ستاد در سراسر استان در محل هاي نماز جمعه، اختصاص بخشي از خطبه هاي نماز جمعه به امر به معروف و نهي از منكر، حضور طلايه داران در رژه نيروهاي مسلح، نواختن زنگ امر به معروف و نهي از منكر، برپايي كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاه ها، برپايي همايش هاي مختلف با موضوع حجاب و عفاف، تحكيم خانواده و برگزاري همايش بزرگ اتحاديه ها و اصناف با موضوع اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليد ملي و بزرگداشت شهداي اصناف از برنامه هاي اين هفته به شمار مي رود.
وي همچنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: باغ موزه دفاع مقدس نيز در حال حاضر مراحل پاياني طراحي را سپري كرده و پس از آن وارد فاز اجرايي مي شود و در صورت تحقق وعده ها در خصوص تامين اعتبار تا پايان سال جاري روند اجرايي آن آغاز مي شود.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان امنيت را اولويت كار سپاه استان برشمرد و افزود: اولويت اول كمك هاي سپاه در استان تامين امنيت است چرا كه بيش از 500 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق داريم كه در حال حاضر دربخشهايي ناامن است و به همين جهت تلاش هاي ما در سال هاي اخير بيشتر در حوزه تامين امنيت بوده است.
وي در ادامه به آغاز جنگ تحميلي و رشادت هاي رزمندگان ايران در دفاع از ميهن اسلامي اشاره كرد و افزود: در سال 1359 كه مردم كشور خود را براي شروعي تازه و فعاليت هاي تحصيلي و اجتماعي آماده مي كردند رژيم بعثي عراق با حمايت كشورهاي استعمارگر وارد مرزهاي ايران شده و حملات خود را آغاز كرد.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان ادامه داد: رژيم بعثي در همان ابتداي جنگ بمباران خود را از تاسيسات و مراكز حساس كشور بخصوص در خوزستان آغاز كرد و 31 شهريور ماه يگان هاي زميني اين دشمن اشغالگر وارد مرزهاي كشور شدند.
وي بيان كرد: ايران اسلامي نيز به عنوان كشوري كه مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است به همت بسيج مردمي و نيروهاي مسلح كار سازماندهي و حفاظت از مرزهاي كشور را در دستور كار قرار داد.
سردار شاهوارپور تصريح كرد: در آن دوران جوامع بين الملل هيچگونه حمايتي از كشور ما نكرده و تمام تمركز خود را بر روي حمايت از رژيم بعث گذاشتند.
وي ادامه داد: رزمندگان اسلام باوجود تمام سختي ها و حداقل امكانات موفق شدند كه ظرف مدت شش ماه دشمن را متوقف كرده و اقدامات لازم را در جهت ازاد سازي مناطق اشغالي آغاز كنند.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان گفت: يكي از بزرگترين و مهمترين عمليات هاي ما عمليات ثامن الائمه و شكست حصر ابادان بود كه به همت رزندگان غيور اين ميهن اسلامي رقم خورد.
وي يادآور شد: نسل جوان ما بايد امروزه با اين فرهنگ ايثار و شهادت بيشتر از هميشه آشنا شده و برخورد با دشمن و بيگانه ستيزي نيز در جامعه نهادينه شود.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:كبري آقازري