ساری-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران از تلاش چندساعته امدادگران این نهاد برای پیدا کردن مسافران مفقود شده در جنگل های استان خبرداد و گفت :‌ هفت مسافر توسط تیم علمیاتی هلال احمر در جنگل های بابل نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، هاتف باقرسلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از این تعداد پنج نفر خانم و ۲ نفر آقا بودند که در جنگل بندپی شرقی مفقود شده بودند.

وی ادامه داد:‌ حادثه مفقودی این افراد عصر روز گذشته جمعه به مرکز امداد جمعیت هلال احمر مازندران گزارش داده شد و پس از آن تیم های عملیاتی این نهاد جستجو را آغاز کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران توضیح داد: بعد از اعزام تیم امدادی از شعبه هلال‌احمر بندپی بابل و حضور در منطقه پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هفت مفقودی را سالم پیدا کرده و به محل امن انتقال دادند.

مازندران در اکثر ایام سال شاهد حضور خیل عظیم مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است و این حضور پرشمار در روزهای تعطیل بیشتر از دیگر روزها است.

در این میان حضور، ‌اقامت، ‌شب گذرانی و راهپیمایی در دل جنگل های انبوه درختان از جاذبه ها و هیجاناتی است که مسافران می خواهند آن را تجربه کنند اما نادیده گرفتن برخی نکات لازم از جمله استفاده از افراد راه بلد برای پیمودن این مسیرها و یا عبور از نقاط امن به پاشنه آشیل گردشگری در مازندران مبدل شده است.

به طوریکه در اکثر روزهای تعطیل سال مسافران متعددی در مناطق جنگلی گم می شوند و این حرکت غیر اصولی مسافران به نوعی بار مضاعف بر دوش امدادگران به شمار می روند.