مراغه- ایرنا- مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه گفت: فیلم کوتاه «اتل متل یه کودک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سجاد رفیعی» که از فیلمسازان این انجمن است، به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه بیروت لبنان موسوم به «رسالت» راه یافت. 

«حسن توفیق» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم داستانی دغدغه دختر معصومی را روایت می‌کند که به فکر آزادی فلسطین اشغالی است.

وی ادامه داد: این کودک به آنچنان درجه‌ای از همزادپنداری با کودکان فلسطینی دست یافته است که هنگام خواب به جای عروسک، سنگ در دست می‌گیرد.

بازیگر اصلی فیلم کوتاه «اتل متل یه کودک» الیسا اژدری است

«توفیق» اضافه کرد: «الیسا اژدری» بازیگر این فیلم کوتاه است و «میلاد ابراهیمی» صدابرداری و عکاسی و «آذر قاسمی» طراحی صحنه و لباس آن را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه «پریسا دارابی» گریمور و خودش فیلمبردار این فیلم کوتاه هستند، اضافه کرد: این فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در فرمت «۴K» تولید شد.

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه اظهار کرد: فیلم کوتاه «اتل متل یه کودک» پیش از این به هفتمین جشنواره بین‌المللی «نذرا» فلسطین در «پادوا» ایتالیا نیز راه پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای لبنان در اولین سال برگزاری خود قرار دارد و هدف آن ایجاد تغییرات مثبت در جوامع ما با دادن فرصت به افراد با استعداد برای بیان ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان در مورد موضوعات مهم و تبادل فرهنگ از طریق فیلم است.

«توفیق» این را هم بیان کرد: برنده بهترین اثر در بین تمام شرکت‌کنندگان جایزه طلایی را دریافت می‌کند که نشان‌دهنده حمایت از تولید یک فیلم کوتاه در استانداردهای بین‌المللی است.

دانش‌آموز مراغه‌ای رتبه برتر جشنواره امید فردا را کسب کرد

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه گفت: نوجوان فیلمساز این انجمن با نام «آیلین محمودزاده» که دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان «ادیب فرزانه» است، در چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور موسوم به «امید فردا» خوش درخشید و با فیلم کوتاه «تحفه» موفق به دریافت رتبه برتر کشوری و لوح تندیس این جشنواره شد.

پشت صحنه تولید فیلم کوتاه تحفه و حضور بازیگر معروف سینما «هادی افتخارزاده»

به گفته «توفیق» پیش از این نیز «محمودزاده» با همین فیلم موفق به دریافت تندیس زرین و دیپلم افتخار از پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران شده بود.

به گزارش ایرنا دفتر انجمن سینمای جوانان در مراغه جزو اولین دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران است و دومین دفتر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز به شمار می‌رود.