شیراز - ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: قشر فرهیخته و انقلابی روحانیت همواره نقش راهبری و پیشرانی جریان‌های مردمی را در دفاع از آرمان‌ها و اهداف اسلام و انقلاب به عهده داشته و استان فارس ۳۵۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت الاسلام حسن قانع صبح یکشنبه پس از رونمایی ار پوستر یادواره شهدای روحانی فارس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در میان ۳۵۰ شهید روحانی فارس شهدای شاخص و بزرگی مانند شهید آیت‌الله دستغیب، ۲ شهید امام جمعه، شهیدِ قاضی شرع و نخستین شهید روحانی کشور (شهید محمدحسن شریف قنواتی) دیده می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: برای گرامیداشت یاد شهدای روحانی و انتشار پیام معرفت آنها در میان مردم فارس و ایران اسلامی، چند کارویژه دردستور کار قرار گرفته است که از این شمار می‌توان به تهیه ویژه نامه‌هایی مکتوب با محوریت مصاحبه‌هایی از علمای استان، انتشار برش‌هایی از تالیفات درباره شهدای روحانی فارس و تدوین فرهنگ‌نامه شهدای روحانی استان در قالب کتابی با تیراژ بالا اشاره کرد.

قانع اضافه کرد: برگزاری رویدادهای شهرستانی در ۲۷ شهرستان دارای شهید روحانی، برگزاری ویژه برنامه‌ای در خصوص آیت‌الله شهید دستغیب به عنوان شهید روحانی شاخص فارس خواهیم داشت و در کنار آن معرفی شخصیت‌های کمتر شناخته شده مانند شهید ربانی شیرازی از دیگر رویدادهای مرتبط با شهدای روحانی فارس است.

وی گفت: امید است که یادواره شهدای روحانی، شروعی برای بازخوانی و مطالعه دقیق و الگو پردازی این شخصیت‌ها برای طلاب این استان و کشور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: برپایی این رویدادهای در ابتدای سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، کمک می‌کند تا رنگ و بوی حوزه‌ها به معرفت شهدای روحانی معطر شود و در طول سال نیز زمینه‌ بازخوانی سیره شهدا فراهم باشد.

پوستر یادواره شهدای روحانی فارس با حضور باحضور آیت‌الله دژکام نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس، آیت‌الله بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری وجمعی از علما و استادان حوزه‌های علمیه فارس درحرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) رونمایی شد.

بر این اساس یادواره ۳۵۰ شهید روحانی فارس، ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳همزمان با وفات حضرت معصومه (س) در شیراز برگزار می‌شود.