زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش ظرفیتِ سراهای دانشجویی در این واحد دانشگاهی برای رفع مشکل اسکان گروه های هدف، پیگیری می‌شود.

مصطفی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت کمبود فضای خوابگاهی و از طرفی سیاست دانشگاه مبنی بر نداشتن تعهدی در خصوص تامین خوابگاه برای دانشجویان سال اول، دانشجویان سال‌های بالاتر مشمول استفاده از خوابگاه‌ بودند و این امر برای اسکان ورودی های جدید مشکل ساز بود.

وی اظهار داشت: به همین منظور و با بررسی‌هایی که در شوراهای فرهنگی، انضباطی و هیات رئیسه دانشگاه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان سال اول که تا دیروز دانش‌آموز و فقط به فکر درس و کنکور بودند، ممکن است در تامین محل اسکان دچار مشکلات عدیده ای شده و یا اسکان در محلی غیر از خوابگاه، در احاطه‌ افراد ناسالم قرار بگیرند و وارد مسیرهای نادرست شوند.

این مسوول ادامه داد: بر طبق این بررسی‌ها، سیاست دانشگاه بر این قرار گرفت که همه‌ دانشجویان تا حد امکان در سراهای دانشجویی ملکی یا استیجاری زیر نظر دانشگاه اسکان داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و در صورت کمبود ظرفیت، دانشجویانی که درصدی از تحصیل آنان باقی مانده و در شرف فارغ‌التحصیلی هستند به سراهای خصوصی یا خودگردان هدایت می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: بر این اساس سرای دانشجویی شهید سلیمانی با ظرفیت ۲۶۰ دانشجو سال گذشته افتتاح شد و دانشجویان از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در این سرا ساکن شدند.

عزیزی یکی از برنامه های این معاونت را در سال جاری ایجاد سه واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: ۲ واحد از این خوابگاه‌ها در اختیار ۲ زوج دانشجو از دانشجویان دانشگاه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۱۵ متقاضی خوابگاه متاهلی، در تلاش هستیم از طریق تهاتر یا مولدسازی اموال تملیکی دانشگاه، این ظرفیت را افزایش دهیم و در این خصوص، ایجاد خوابگاه متاهلی ۲۸ واحدی را در برنامه قرار داده ایم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: ایجاد سه سرای دانشجویی با ظرفیت ۲۰۰ نفر در داخل پردیس از طریق مولدسازی و تبدیل به احسن املاک دانشگاه از برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.