۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82067410
T T
۰ نفر
خوابگاه جديد دانشگاه علوم پزشكي زنجان كلنگ زني مي شود

زنجان - ايرنا - معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان، گفت: همزمان با هفته خوابگاه ها، خوابگاه جديد پسران واقع در محوطه پرديس دانشكده پزشكي و با حضور مسئولان استاني و كشوري كلنگ زني مي شود.

مهران محسني روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران استان با تشريح برنامه هاي هفته خوابگاه هاي دانشجويي افزود: طي برنامه ريزي هاي انجام شده و در هفته پاياني ارديبهشت امسال، با حضور مسئولان و خيرين استاني خوابگاه گلستان در محوطه پرديس دانشگاه كلنگ زني مي شود.
وي اظهار كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به منظور توسعه فضاي خوابگاهي 10 دانشگاه علوم پزشكي كشور را در اولويت قرار داده و اعتبارات لازم احداث آنها را نيز در نظر گرفته است.
محسني افزود: بر اين اساس دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان نيز در اولويت هفتم قرار گرفته كه با مساعدت دانشگاه علوم پزشكي زنجان و وزارتخانه، قرارداد احداث خوابگاه دانشجويي منعقد شده است.
وي اعتبار در نظر گرفته شده براي ساخت خوابگاه دانشجويي را 120 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: از اين ميزان مبلغ يك سوم آن را وزارتخانه عهده دار بوده و مابقي را دانشگاه علوم پزشكي استان پرداخت مي كند.
به گفته محسني اين خوابگاه دانشجويي در مدت سه سال و با ظرفيت پذيرش 600 دانشجو به بهره برداري مي رسد كه نياز اسكان دانشجويان پسر را برطرف مي كند و مشكلات آنها براي اجاره منازل استيجاري در شهر را به حداقل مي رسد.
معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي زنجان توجه به تغذيه دانشجويان خوابگاهي، برگزاري كارگاه هاي توانمند سازي، مسابقه هاي فرهنگي و ورزشي و جشنواره آشپزي را از جمله برنامه هاي مهم هفته خوابگاه هاي دانشجويي استان ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: تلاش مي شود با حضور دانشجويان و برگزاري نشست هاي مختلف مسائل و مشكلات خوابگاه هاي دانشجويي با مسئولان دانشگاهي مطرح و پويايي و شادابي در تمامي خوابگاه ها برقرار شود.
هم اكنون دانشگاه علوم پزشكي زنجان 10 خوابگاه ملكي داردكه از اين تعداد چهار خوابگاه متعلق به برادران و چهار خوابگاه ديگر را خواهران تشكيل مي دهد.
سه هزار و 500 دانشجوي در 9 دانشكده دانشگاه علوم پزشكي زنجان تحصيل مي كنند كه از اين تعداد يك هزار و 535 نفر در خوابگاه هاي دانشجويي اسكان دارند.
هفته خوابگاه هاي دانشجويي از 25 ارديبشهت لغايت 31 با شعار ' بهبود فضاي خوابگاهي' در كشور آغاز مي شود.
6085/7320