تهران- ایرنا- تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۴ توانست ونزوئلا را مقتدرانه شکست دهد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ونزوئلا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، برگزار شد و تیم ایران موفق شد با نتیجه ۷ بر ۱ حریف خود را شکست دهد. این مسابقات به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است.

نیمه اول

شاگردان وحید شمسایی از همان ابتدا نبض بازی را در دست داشتند اما نتوانستند خطری جدی روی دروازه نماینده آمریکای جنوبی ایجاد کنند. در دقیقه ۶ و در یک رفت و برگشت، سعید احمدعباسی صاحب یک موقعیت شد و با شوتی زیبا دروازه ونزوئلا را باز کرد، اما در ادامه داور با کمک VAR گل را به دلیل اوت شدن توپ پیش از گلزنی ایران، مردود اعلام کرد.

اندکی بعد از این اتفاق، تیم ایران توسط سالار آقاپور و با یک کار تیمی و زیبا توانست به گل نخست خود در جام جهانی ۲۰۲۴ برسد.

در دقیقه ۷، محمدرضا سنگ سفیدی یک کارت زرد از داور دریافت کرد. حملات ایران بعد از گل اول بیشتر شد و مهدی کریمی در دقیقه ۱۰ موفق شد گل دوم ایران را بزند.

کریمی یک‌بار دیگر در دقیقه ۱۲ موفق شد با پای غیرتخصصی خود گلزنی کند تا نتیجه سه بر صفر شود.

ونزوئلا که چیزی برای از دست دادن نداشت، بی‌محاباتر بازی کرد و در دقیقه ۱۴ و روی اشتباه دروازه‌بان ایران به گل نخست خود رسید.

یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، بهروز عظیمی بازکن جوان و آینده‌دار ایران توانست با یک ضربه محکم دروازه حریف را برای بار چهارم باز کند. نیمه اول با نتیجه چهار بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم

در نیمه دوم تیم ملی ایران بود مانند نیمه اول سوار بر بازی بود. در دقیقه ۲۳ حسین طیبی از روی پاس مهدی کریمی صاحب توپ شد و با یک ضربه دقیق به تیر دوم، گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۷ امیرحسین داوودی از سد مدافع رو به رو گذشت و با یک شوت عالی برای بار ششم، برای ایران گلزنی کرد. در دقیقه ۲۹ بهروز عظیمی هم موفق شد گل هفتم ایران را به ثمر رساند.

در نهایت تیم ایران با نتیجه ۷ بر یک به برتری رسید.

تیم ملی فوتسال ایران در این دوره از جام جهانی با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است.