تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

رشت - ایرنا - تیم‌های فوتبال ملوان و شمس آذر قزوین در ادامه مسابقات لیگ برتر کشور مقابل هم قرار می‌گیرند که بی شک این بازی تحت تاثیر نحوه سرمربیگری مربیان ۲ تیم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ملوان و شمس آذر قزوین از ساعت ۱۹ روز جمعه در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی هم قرار می گیرند که این دیدار از ویژگی‌هایی خاصی برخوردار است که شرایط حضور سرمربیان ۲ تیم روی نیمکت آنان و همچنین فوت مرحوم مرتضی خائفی یکی از هواداران تیم ملوان از مهمترین حواشی و ویژگی های این بازی محسوب می شود.

تیم ملوان هفته گذشته در فولادشهر اصفهان مقابل تیم سپاهان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف شد که در جریان این مسابقه در اواسط نیمه نخست، مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی ملوان دچار عارضه قلبی شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

ملوانان بالاتر از سرخابی‌های تهران

ملوان مهمان خود چادرملو اردکان را با شکست بدرقه کرد

با این وجود تیم ملوان مصمم است که در دیدار خانگی خود مقابل تیم شمس آذر قزوین به برتری دست یابد تا این پیروزی مرهمی بر ناراحتی های مجموعه باشگاه ملوان، طرفداران این تیم و خانواده مرحوم خائفی باشد.

جدال مربیان رفت و برگشتی

اما یکی از نکات ویژه این بازی، جدال سرمربیان ۲ تیم است که برای قرارگرفتن روی نیمکت تیمهای خود شرایط عجیبی را طی کردند که سرانجام مازیار زارع به عنوان سرمربی جدید ملوان انتخاب شد و سعید دقیقی نیز به فعالیتش در شمس آذر ادامه داد.

اما یکی از نکات ویژه این بازی، جدال سرمربیان ۲ تیم است که برای قرارگرفتن روی نیمکت تیمهای خود شرایط عجیبی را طی کردند که سرانجام مازیار زارع به عنوان سرمربی جدید ملوان انتخاب شد و سعید دقیقی نیز به فعالیتش در شمس آذر ادامه داد

تیم فوتبال ملوان که فصل گذشته با هدایت مهدی تارتار نتایج بسیار خوبی را در لیگ برتر کسب کرده بود، پس از اتمام لیگ، تارتار از این تیم جدا و همچنین تغییراتی نیز در هیات مدیره و مدیرعاملی این باشگاه ایجاد شد.

پس از جدایی تارتار، مسئولان این باشگاه با سعید دقیقی سرمربی موفق فصل گذشته شمس آذر قزوین به توافق رسیده و این مربی هدایت تیم ملوان را برای حضور در رقابتهای فصل جاری لیگ برتر برعهده گرفت.

از سوی دگیر مازیار زارع که فصل گذشته تیمی دراختیار نداشت با مسئولان شمس آذر قزوین به توافق رسید تا کاپیتان و سرمربی اسبق ملوان کار خود را به عنوان مربی در قزوین و به همراه تیم شمس آذر دنبال کند.

اما پس از مدتی مازیار زارع از شرایط موجود در شمس آذر و مشکلات ابراز گله مندی کرد و از این تیم جدا شد تا این تیم در آستانه آغاز رقابتهای فصل جاری لیگ برتر بدون سرمربی باشد.

از سوی دیگر چنین شرایطی نیز برای ملوان به وجود آمد و سعید دقیقی سرمربی جدید این تیم نیز به دلیل مشکلات موجود در این باشگاه و به دلیل مسایل مالی از این تیم جدا شد اما مسئولان باشگاه ملوان عنوان کردند که رضایت دقیقی را برای هدایت ملوان جلب خواهند کرد.

اما این امر میسر نشد و دقیقی از ملوان جدا شد تا تیمهای شمس آذر قزوین و ملوان بندرانزلی تا چند روز مانده به آغاز رقابتهای فوتبال لیگ برتر، بدون سرمربی باشند که پس از این اتفاق، مسئولان ملوان با مازیار زارع برای هدایت تیمشان به توافق رسیدند و مسئولان شمس آذر قوزین نیز با سعید دقیقی برای هدایت تیم خود به توافق دست یافتند تا این مربی همانند فصل گذشته هدایت تیم شمس آذر را برعهده داشته باشد.

با توجه به این شرایط، جدال ۲ تیم ملوان و شمس آذر که سرمربیان این ۲ تیم یک مسیر رفت و برگشت بین بندرانزلی و قزوین را طی کردند تا سکان هدایت ملوان و شمس آذر را برعهده داشته باشند، در نوع خود می تواند جذاب و دیدنی باشد.

با توجه به این شرایط، جدال ۲ تیم ملوان و شمس آذر که سرمربیان این ۲ تیم یک مسیر رفت و برگشت بین بندرانزلی و قزوین را طی کردند تا سکان هدایت ملوان و شمس آذر را برعهده داشته باشند، در نوع خود می تواند جذاب و دیدنی باشد

از سوی دیگر تیم ملوان با توجه به میزبانی در این دیدار و همچنین برای جبران شکست تلخ هفته گذشته و انتقام شکست فصل قبل از شمس آذر، تلاش دارد تا با پیروزی و کسب هر سه امتیاز، این دیدار را به پایان برساند.

به طور حتم طرفداران تیم ملوان نیز با حضور و حمایت همه جانبه خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مرتضی خائفی هوادار قدیمی ملوان، از تیم خود در دیدار مقابل شمس‌آذر قزوین فقط توقع پیروزی دارند.

گرچه تیم ملوان هفته گذشته مقابل تیم مدعی و قدرتمند سپاهان متحمل شکست شد اما این تیم وضعیت مناسبی در جدول رده بندی دارد و اگر بتواند تیم شمس آذر قزوین را شکست دهد، حداقل در رتبه سوم جدول باقی خواهد ماند.

اما تیم فوتبال شمس آذر قزوین که همانند فصل گذشته سعید دقیقی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد، در چهار بازی فصل جاری نتایج قابل قبولی را کسب نکرده و با ۲ تساوی و ۲ شکست در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

با این وجود دقیقی و شاگردانش مصمم هستند تا در بندرانزلی بتوانند همانند فصل گذشته تیم ملوان را شکست دهند تا علاوه بر کسب نخستین پیروزی خود در رقابتهای جدد فصل جاری، از بحران موجود رهایی یابند.

با توجه به این شرایط، دیدار تیمهای ملوان و شمس آذر قزوین یکی از مهمترین بازی های هفته پنجم محسوب می شود و باید مشاهده کرد که چه نتیجه‌ای در این دیدار رقم خواهد خورد و سرانجام تفکرات کدام مربی در نهایت به نتیجه خواهد رسید.

تا پایان هفته چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب هفت امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی تبریز در رتبه سوم و تیم شمس آذر قزوین با کسب ۲ امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده بندی ۱۶ تیمی این مسابقات قرار دارند.