گنبدکاووس- ایرنا - مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری با مهم دانستن کانون خانواده نزد خداوند و در دین اسلام و قرآن گفت: تلاش دشمنان بر روی از بین بردن قداست خانواده به‌عنوان کانون مهم جامعه اسلامی - ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالله بحرینی روز سه‌شنبه در نشست جهاد تبیین ویژه مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای گنبدکاووس افزود: خانواده ها باید مراقب این نیرنگ دشمنان باشند.

وی، تبلیغ کاهش جمعیت را از دیگر نقشه‌های دشمنان در راستای قداست‌زدایی از کانون خانواده دانست و اضافه کرد: کم توجهی و غفلت در این خصوص آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری ایران همچنین برلزوم تسریع شرایط برای ازدواج جوانان و رفع مسائل و مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: ازداوج دیرهنگام یا ازدواج نکردن، ریشه اقتصادی ندارد بلکه باید به مسائل فرهنگی این حوزه بیشتر توجه شود.

حجت‌الاسلام بحرینی افزود: توجه جدی به آموزش مهارت‌های زندگی مانند خودآگاهی و ارتباط موثر با دیگران به پسران و دختران توسط والدین و نهادهای فرهنگی در تحکیم پایه های نهاد خانواده موثر است.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این نشست با تبریک هفته وحدت، گفت: در روزگاری که استکبار جهانی به دنبال تضعیف دین و اسلام بود، امام راحل خداباوری و اسلام را احیا و صف حق در مقابل صف باطل ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: خطر جهانی نزاع بین جبهه حق و باطل رو به افزایش است و در جامعه ما غرب‌گرایی و طرفداری از امریکا به‌‎عنوان ام‌الفساد و شیطان اکبر است، بالاترین آسیب به شمار می‌رود.

به گفته وی، گنبدکاووس از شهرهای مهم تقریب در کشور و استان گلستان است که اقوام و مذاهب اسلامی در کمال وحدت و انسجام زندگی می‌کنند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.