بجنورد- ایرنا- معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: هفت هزار و ۴۸۶ نفر در استان در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که نسبت به آمار کشوری در وضعیت مطلوبی نیست.

ایمان فیروزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال وام ازدواج به یکهزار و ۳۱۲ نفر از زوج های استان در پنج ماهه نخست امسال پرداخت شد.

وی افزود: تعداد متقاضیان وام ازدواج در خراسان شمالی هشت هزار و ۸۹۷ نفر است که بدین ترتیب تنها به ۱۵ درصد از متقاضیان وام پرداخت شده است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس جدول اعلامی بانک مرکزی، خراسان شمالی در پرداخت وام ازدواج وضعیت مطلوبی ندارد.

فیروزه با قدردانی از برخی بانک های عامل در پرداخت به موقع وام های ازدواج، یادآور شد: از بانک های خراسان شمالی تقاضا می شود که پرداخت تسهیلات ازدواج و ارایه خدمات به زوجین را در اولویت کاری خود قرار دهند.

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۱ است، مبلغ سه میلیارد ریال با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.