۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84580702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک توسعه تعاون خراسان شمالی بیش از۱۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج داد

بجنورد - ایرنا - مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی گفت: این بانک در ۹ ماه امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷۰ درصد رشد دارد.

محمد ندری بیابانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۳۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی افزود: هم اکنون متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در پشت نوبت نداریم.

به گفته معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان وام ازدواج به بیش از ۱۹ هزار زوج‌ جوان استان پرداخت شد.

طبق آخرین آمار یک چهارم از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی بین سنین ۱۸ تا ۲۲ سال قرار دارند.

تسهیلات ازدواج از سوی ۱۱ بانک دولتی استان خراسان شمالی در حال پرداخت است  و  سقف این  تسهیلات برای زوجه زیر ۲۳ سال و  زوج  زیر ۲۵ سال به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و در گروه سنی بالاتر ۷۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا بانک توسعه تعاون خراسان شمالی در سال گذشته ۱۴۹ میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزایی پرداخت کرده بود که برای  حدود سه هزار نفر از بیکاران این استان ایجاد اشتغال شد.

بیشترین تسهیلات  نیز در حوزه های کشاورزی، بازرگانی و خدماتی پرداخت شده بود که ۷۰ درصد تسهیلات این بانک با اولویت به تعاونی ها و مابقی به سایر بخش ها پرداخت می شود.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha