تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

بجنورد- ایرنا- دستان پر مهر خیران همزمان با آغاز سال تحصیلی بر سر دانش آموزان نیازمند کشیده می شود و مهر را بامهربانی و لبخند کودکان محروم می گذرانند.

به گزارش ایرنا، بین این همه سر و صدا، هیاهو و شادمانی دانش آموزان، عکاسی مشغول گرفتن تصاویر از هدایا، کمک های نقدی و غیرنقدی، حضور پرشور خیرین و نیکوکاران، دانش آموزان به همراه والدین هست و صحنه های دیدنی که در این جمع دوستانه همه فقط به نیت همدلی و یاری رساندن به نیازمندان و محرومان جامعه دور یکدیگر جمع شده و حضور یافتند.

با خواندن اسامی دانش آموزان برای تحویل بسته های نوشت افزار و سایر لوازم تحصیل، کف زدن و تشویق خیرین و حاضرین جمع دانش آموز حس بزرگی پیدا می کند، درونش و چهره اش پر از استرس و شادی است، دست و پا و صدایش می لرزد و با نگاهی عمیق به چشمان مدیر مدرسه نگاه می کند و جز تشکر حرف دیگری بر زبانش نمی چرخد، گویا همه از قبل خودشان را برای چنین مراسم بزرگی مهیا کردند.

در بین این همه سر و صدا، هیاهو و شادمانی دانش آموزان، عکاسی مشغول گرفتن تصاویر از هدایا، کمک های نقدی و غیرنقدی، حضور پرشور خیرین و نیکوکاران، دانش آموزان به همراه والدین هست و صحنه های دیدنی که در این جمع دوستانه همه فقط به نیت همدلی و یاری رساندن به نیازمندان و محرومان جامعه دور یکدیگر جمع شده و حضور یافتند.

یکی از خیرین عصا به دست رو به آفتاب روی صندلی نشسته و به چهره معصوم کودکان چشم دوخته و با امید بسیار گفت: خنده های کودکانه و شادی بخش دانش آموزان از جلوی چشمان محو نخواهد شد و تا ابد این روز باشکوه و به یادماندنی که لبخند خوشحالی بر تک تک چهره افراد نقش بسته از جلو چشمانم محو نمی شود.

فریده احدی اظهارکرد: سال ها قبل شوهرم فوت کرد و هر ساله به نیت خیرات برای آن عزیز سفر کرده در آغاز سال تحصیلی بخش کوچکی از حقوق ماهیانه اش که پر از خیر و برکت در زندگیم بوده برای کمک به دانش آموزان نیازمند و خرید لوازم مدرسه و تحصیل آنان هزینه می کنم.

وی افزود: این سنت حسنه و دیرینه از قدیم مرسوم بوده و خداروشکر خیرین و نیکوکاران بسیاری قبل از آغاز سال تحصیلی در این امر خداپسندانه مشارکت می کنند و چه بسا آرامش، عشق و برکتی که پس از آن چندین برابر به زندگی تک تک نیکوکاران عزیز هدیه می شود، دانش آموزان فرشتگانی هستند که با کمک به این اقشار ضعیف و شاد کردن دل آنان تحول شگرف و عظیمی را در زندگی این دنیا و آن دنیا رقم می زنند.

توزیع هزار بسته نوشت افزار در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز که در آیین توزیع بسته های آموزشی بین دانش آموزان نیازمند مشارکت داشت در این خصوص گفت: توزیع یکهزار بسته حمایتی کیف و نوشت افزار روز سه شنبه در آیینی میان دانش آموزان نیازمندان استان آغاز شد.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: توزیع این میزان نوشت افزار در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با مشارکت خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شد.

وی افزود: این بسته های نوشت افزار شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، مداد رنگی، جامدادی و سایر ملزومات دانش آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خراسان شمالی زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان توزیع شد.

مجید الهی راد ارزش هر بسته نوشت افزار را بین چهار تا پنج میلیون ریال برشمرد و اظهارکرد: خیران و نیکوکاران برای تامین بسته ها این نهاد حمایتی را کمک کردند.

وی افزود: ۸۵۰ دانشجو و ۷۰ طلبه نیز زیر پوشش هستند که این افراد نیز در سرفصل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از نیکوکاران و خیران خواست تا برای تامین نوشت افزار و پوشاک دانش آموزان و دانشجویان با این نهاد حمایتی مشارکت کنند، هر قدمی که برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقا آینده‌سازان کشور برداشته می‌شود، برای حفظ کرامت دانش آموزان تحت حمایت است.

وی اضافه کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان زمینه عدالت آموزشی، تحصیل و رشد استعداد های دانش آموزان را فراهم می کند که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی درآینده به خودی خود برطرف خواهد شد.

الهی راد ادامه داد: سال تحصیلی گذشته ۳۸۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: این افراد در زمینه های مختلف علمی، ثبت اختراع، ورزشی و مسابقات قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت کمیته امداد برخوردارند.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری کمک های مردمی ۲۵۰ پایگاه دایر است بیان کرد: از مجموع این تعداد ۱۷۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری، مابقی در مدارس برخوردار، اداره های کمیته امداد در شهرستان ها، میادین اصلی شهرها و مصلی های نماز جمعه است.

وی راه های مشارکت مردمی را شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با همراهی مردم خیراندیش خراسان شمالی، بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی یا غیر نقدی از دانش آموزان کمتر برخوردار حمایت شد.

۱۹۴ هزار دانش آموز استان تحصیلات خود را در سال تحصیلی جدید در ۲ هزار و ۶۰ مدرسه آغاز می کنند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر دانش آموز پایه اول هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.