گنبدکاووس- ایرنا- مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسلمانان با تشکیل امت واحده بزرگترین قدرت جهانی می‌شوند اما دشمنان با اختلاف‌افکنی از تحقق آن جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی روز چهارشنبه در همایش «تجلیل از پیشگامان تقریب مذاهب اسلامی» به میزبانی گنبدکاووس، تشکیل امت واحده را دستور قرآنی دانست و اظهار کرد: تمام ارگان‌ها در کنار اساتید حوزه و دانشگاه، صاحبان قلم و بزرگان دین برای دستیابی به امت واحده تلاش کنند.

وی افزود: دشمنان فقط با تفرقه انداختن منابع و ثروت مسلمانان را به چپاول خود در می‌آورند و بر گرده آنان سوار می‌شود.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی با تمام اختلافات توانستند به اتحادیه اروپا دست پیدا کنند پس به طور قطع مسلمانان هم می‌توانند یک اتحادیه جهانی با گذرنامه، ویزا و پول واحد داشته باشند.

حجت الاسلام علم الهدی ابراز امیدواری کرد: روزی تمام مسلمانان جهان تحت کلمه توحید، اتحادیه جهانی اسلام را تشکیل دهند.

مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور تقریب مذاهب اسلامی نزول قرآن را یکی از بزرگترین مراتب شب‌های قدر دانست و افزود: وسعت و عظمت قلب مطهر پیامبر(ص) از کوه، آسمان و زمین برتر است که توانست محل نزول آیات الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام علم الهدی بیان کرد: هر کتاب و نوشته‌ای که امروز به عنوان بهترین کتاب سال معرفی می‌شود مربوط به همان زمان است اما کتاب قرآن مخصوص یک نسل یا عصر نیست به گونه‌ای علمای فریقین مذاهب هر زمان با مراجعه به این کتاب آسمانی، مطالب جدیدی را کشف می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیروان مذاهب اسلامی در اصول مانند خدا، پیامبر و قرآن واحد مشترک هستند و وجود اختلافات هم به اصل دین و شریعت صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

وی تقریب را به معنای نزدیک کردن افکار و اندیشه‌ها دانست و گفت: در پنج سال اخیر دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور از جمله مناطق مرزی با رویکرد فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و برگزاری همایش افتتاح شد.