دزفول- ایرنا - شهردار دزفول گفت: بیش از ۵۰ درصد مدارس دزفول تحت پوشش طرح خوزستان پاکیزه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی روز چهارشنبه در مانور نمادین اجرای طرح خوزستان پاکیزه در مدرسه دارالفنون شهید قاسم سلیمانی مهرشهر دزفول بیان کرد: طبق قانون، بخشی از درآمد شهرداری‌ها باید در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود بنابراین در استقبال از فصل بازگشایی مدارس تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مدارس شهرستان شامل افزایش سرانه فضای سبز و اقداماتی نظیر پاکسازی، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی شده است.

وی اظهارکرد: این اقدامات نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و در این راستا شهرداری دزفول با وجود محدودیت‌های موجود به وظیفه خود در طرح خوزستان پاکیزه عمل خواهد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند و در صورت پاکیزه نبودن مدارس و مسیرهای منتهی به آن، رغبت والدین برای حضور فرزندان در مدارس کاهش خواهد یافت.

مسعود نوری‌پور اظهارکرد: رفع موانع و خطرات مسیرهای ورودی، تامین روشنایی لازم، شست و شو و فضای سبز کافی در مدارس منجر به ترغیب، تشویق و جذب دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از پاکبانان و دست اندرکاران اجرایی این طرح قدردانی کرد و گفت: روز گذشته حدفاصل محور بن جعفر تا شهر منتظران با همکاری عوامل دهیاری و شهرداری پاکسازی شد و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده عملیات پاکسازی به صورت محله به محله تداوم یابد و همه مناطق پاکسازی شوند.

کاشت نهال توسط مسوولان شهرستان، از دیگر برنامه‌های این آییم بود.

طرح ابتکاری «خوزستان پاک» با هدف پاکسازی تمام شهرها و روستاها به منظور استقبال از ماه مهر در خوزستان اجرا شد؛ ارتقای آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی برای حفاظت از سرمایه‌های زیست محیطی خوزستان از جمله اهداف برگزاری این طرح است.