رشت - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس چهار هزار و ۶۰۰ عنوان برنامه طی این هفته در در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن حبیبی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برگزاری آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، برپایی یادواره شهدا، رونمایی از آثار تولیدی خانواده شهدا، برگزاری جلسات خاطره گویی توسط فرماندهان دفاع مقدس و برپایی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه و دانشگاهها از مهمترین این برنامه‌هاست.

وی افزود: در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که چهارم مهرماه برگزار می شود با توجه به جنگ ترکیبی و نرم که دشمنان در حوزه حجاب راه انداخته اند و ترویج پوشش شایسته و مناسب، از همسران، خواهران و مادران رزمندگان نیز تجلیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر است باغ موزه دفاع مقدس گیلان نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در رشت افتتاح شود که ساختمان اسناد و کتابخانه مرکزی با حدود پنج هزار جلد کتاب، اتاق استودیو پیشرفته، سالن تئاتر و آمفی تئاتر در این باغ موزه افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اضافه کرد: در بخش اسناد نیز تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند شامل؛ دلنوشته، عکس، نامه و وصیتنامه شهدای دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده و حدود پنج میلیون سند هم همچنان در اختیار خانواده شهداست که با رضایت و درخواست خانواده‌ها این اسناد نیز جمع‌آوری خواهد شد.

سرهنگ حبیبی به دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: دفاع مقدس موجب احیای هویت، عزت و سربلندی مردم ایران شد و ما باید دستاوردهای این دوران را در ابعاد مختلف به خصوص با زبان هنر برای جوانان و نسل‌های آینده بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت و نترسیدن از دشمنان و ایستادگی مقابل استکبار جهانی یکی از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس است که این فرهنگ هم اینک در منطقه گسترش یافته و شاهد ظهور و بروز گروه‌های مقاومت هستیم که از آن جمله می توان به گروه حماس اشاره کرد که مقابل رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی و مقابله می‌کند.