۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85578999
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایش و رزمایش در "جلوه‌های عاشقی" گیلان

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85578999
نمایش و رزمایش در "جلوه‌های عاشقی" گیلان

رشت - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: ایجاد فضای بانشاط در قالب نمایش، رزمایش و نمایشگاه از اهداف جلوه‌های عاشقی، همایشی در روایت قهرمانان شهید، استان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ احمدرضا منشوری روز دوشنبه در نشست خبری همایش جلوه‌های عاشقی اظهار کرد: این همایش با رمز "یا فاطمه زهرا" و در راستای برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان برگزار می شود که روایتی از قهرمانان شهید استان است.

وی افزود: تبیین عملی جهاد تبیین به روش هنری در شهرستانها از اهداف مهم جلوه‌های عاشقی بشمار می‌رود؛ همچنین استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی و انقلابی دیگر هدف مهم برپایی همایش یادشده است که به صورت شهرستانی برگزار می شود تا از ظرفیت این شهرستانها در بخشهای مختلف استفاده شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی های‌انجام شده، این مراسم از نهم شهریور به ترتیب در شهرستانهای بندرآستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، تالش، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان برگزار می‌شود و همچنین در شهرستانهای لنگرود و رشت نیز سال آینده و قبل از آغاز دومین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان، مراسم جلوه‌های عاشقی برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان اضافه کرد: برگزاری مراسم جلوه‌های عاشقی در هر شهرستان به مدت پنج شب ادامه خواهد یافت؛ روز نهم شهریورماه بندرآستارا نخستین شهرستانی است که این مراسم در آن آغاز و لاهیجان نیز آخرین شهرستانی است که از ۲۲ آبان ماه میزبان جلوه‌های عاشقی خواهند بود.

سرهنگ منشوری بیان کرد: در برپایی مراسم جلوه‌های عاشقی که از نمایشگاه آغاز و به مراحل انجام رزمایش و نمایش خواهد رسید، هر شهرستان قهرمانان شهید خود را به تصویر خواهند کشید و این مراسم نیز در بهترین مکان هر شهرستان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اسامی شهدا باید در برنامه‌ها متبلور شود، باید عملکرد هر شهرستان در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، پیشرفتهای علمی و مبارزات و شهدای آنان به تصویر و به نمایش گذاشته شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در ادامه گفت: با توجه به اینکه برنامه جلوه‌های عاشقی در هر شهرستان به مدت پنج شب و در مجموع به مدت ۴۰ شب برگزار می شود، پیش بینی می شود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان از همایش جلوه‌های عاشقی استقبال کنند.

سرهنگ منشوری اظهار کرد: البته شرکت‌کنندگان در این مراسم باید برای حضور بلیت تهیه کنند؛ علاقمندان در هر شهرستان می‌توانند از دکه‌های مطبوعاتی و یا از طریق سایت هشت هزار قهرمان، به طور رایگان این بلیت را تهیه کنند.

در پایان این نشست خبری نیز از پوستر هشت شهرستان میزبان جلوه‌های عاشقی در سال جاری و همچنین پوستر ارائه بلیت الکترونیکی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha