تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با رشد چشمگیر تولید آسفالت در شهرداری تهران، ترمیم و بهسازی آسفالت محوطه مدارس نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد به طوری که در ۲ سال گذشته و در آستانه بازگشایی مدارس حیاط ۴۶۰ مدرسه آسفالت شد.

مجید امانی روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا درباره آسفالت مدارس توسط شهرداری تهران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با رشد چشمگیر تولید آسفالت در شهرداری تهران، ترمیم و بهسازی آسفالت محوطه مدارس نیز به عنوان یکی از فضاهای عمومی اولویت‌دار، افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی افزود: بر این اساس، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، آسفالت بیش از ۴۶۰ مدرسه در شهر تهران نوسازی شده و دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی جدید، با بهسازی حیاط و محوطه مدارس مواجه می‌شوند.

امانی ادامه داد: هرساله یکسری تفاهم‌نامه و توافق‌نامه به منظور همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری‌های مناطق مختلف در تهران انجام می‌شود که در این میان برخی مدارس نیازمند آسفالت به مناطق شهرداری در پایتخت معرفی‌ شده که مورد ارزیابی و اقدامات جدی برای بهسازی آنها قرار می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پس از اینکه حیاط و محوطه این مدارس بازدید شد و به محض داشتن مشکلات در راستای بهسازی حیاط و اینکه این مجموعه نیاز به عملیات مرمت و آسفالت دارد، کار مرمت آسفالت این مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری فقط ملزم به ارایه خدمات در مدارس دولتی است، بیان کرد: با توجه به جهش تولید در آسفالت در مدیریت شهری در پایتخت، در همین راستا از سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۶۰ مدرسه با ۶۰ هزار تُن آسفالت بهسازی محوطه و حیاط آنها انجام شده است البته با توجه به همت مدیریت شهری، این اتفاق به صورت مستمر ادامه‌دار خواهد بود.

آمارهایی از مدارس، دانش‌آموزان و معلمان در تهران

به گزارش ایرنا، براساس جدیدترین آمارهای موجود، برای سال تحصیلی جدید، تعداد مدارس شهر تهران چهار هزار و ۴۹۰ مدرسه، دانش‌آموزان یک میلیون و ۲۱۴ هزار نفر، دانش‌آموزان کلاس اول در جشن شکوفه‌ها یکصد هزار نفر، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۴۷۳ هزار نفر، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در متوسطه اول ۳۵۲ هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در متوسطه دوم ۲۸۹ هزار نفر و تعداد معلمان شاغل نیز ۱۰۱ هزار نفر هستند.