اراک - ایرنا - شهردار اراک گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در قالب ۹ شرکت برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به عنوان سرویس مدرسه در این شهر ساماندهی شده است.

علیرضا محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال برای نخستین‌بار جابجایی دانش‌آموزان در اول مهرماه به شهرداری واگذار شده و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شد.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در سامانه سپند برای سرویس جابجایی مدارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر درخواست خود را در این سامانه نهایی کردند.

شهردار اراک ادامه داد: ۲۵ هزار دانش‌آموز در اراک طی سال‌های گذشته، سرویس مدرسه داشتند اما آمار ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که هنوز شمار زیادی از دانش‌آموزان ثبت‌نام سرویس مدارس خود را تکمیل نکرده‌اند.

محمودی اظهار کرد: لازم است تا فرصت باقی مانده، والدین نسبت به ثبت‌نام برای سرویس مدارس اقدام کنند تا برچسب برای خودرو سرویس مدارس صادر و در نتیجه تردد شهری بدون مشکل انجام شود.

وی گفت: بارکد روی خودرو سرویس مدارس در سامانه پلیس مورد رصد و پییگیری است و صلاحیت رانندگان نیز با جدیت بررسی می‌شود.

شهردار اراک عنوان کرد: تاکنون ۱۱۰ راننده در سامانه ثبت‌نام و صلاحیت آنان تایید شده و تعدادی از رانندگان هم موفق به تایید صلاحیت نشدند.

محمودی افزود: هم‌اکنون یک‌هزار برچسب ویژه خودرو سرویس مدارس در اراک آماده بارگذاری کد توسط پلیس است که با این بارکد مشخصات راننده قابل دیدن است.

🔵وی درباره چگونگی نظارت، اعتراض و شکایت والدین از عملکرد رانندگان هم گفت: در صورتیکه والدین از عملکرد راننده به دلایل مختلف رضایت نداشته باشند، می‌توانند به ناظر شرکت حمل و نقل مراجعه تا به شکایت والدین رسیدگی شود.

شهردار اراک ادامه داد: کمیته نظارت برای عملکرد رانندگان در این طرح پیش‌بینی شده تا والدین کمترین دغدغه برای جابه‌جایی دانش‌آموزان خود داشته باشند.

محمودی در خصوص حداکثر و حداقل هزینه سرویس مدرسه در اراک نیز گفت: هفت میلیون و ۹۵۰ هزار ریال به طول سه کیلومتر در هرماه و بالاتر از سه‌کیلومتر، ۴۵۰ هزار ریال به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس باید دارای گواهینامه تردد مخصوص و علایم ممیز سرویس مدارس بر روی خودروی خود داشته باشند.

شهردار اراک اضافه کرد: استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهرداری این شهر برای تمام شهروندان در روزهای اول و دوم مهرماه سال جاری رایگان است.

محمودی عنوان کرد: این تصمیم به منظور کاهش بار ترافیک در شهر اتخاذ شده و امید است مردم در این روزهای شلوغ، بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این خطه بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ساکن است.