شیراز-ایرنا- نخستین تعاونی بانوان همیار مزرعه در آباده با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مسئولان شهرستان و بانوان فعال حوزه اقتصادی در روستای مزرعه از توابع شهرستان آباده افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین تعاونی بانوان همیار مزرعه در آباده با۶۰ عضو ضمن تاکید بر لزوم توسعه فعالیت اقتصادی بانوان گفت: تعاونی بانوان همیار مزرعه شهرستان آباده با همت زنان بلند همت این منطقه تشکیل شده است.

وحید خداپرست افزود: فارس رتبه اول کشور در تعداد تعاونی‌های روستایی را با بیش از ۷۵۰ تعاونی به خود اختصاص داده که این نشان از ظرفیت بالای استان فارس برای ایجاد و فعالیت این نوع تعاونی‌ها دارد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه بخش تعاون توسط همه تصمیم گیران بیان کرد: امکان تزریق تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبانان این حوزه در راستای تامین سرمایه اولیه و در گردش طرح‌های اشتغالزا در سطح استان وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

وی از تمام فعالین عرصه مشاغل خانگی سطح استان و شهرستان آباده درخواست کرد که در صورت نیاز به تسهیلات، درخواست خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر استان ارایه دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، رسیدگی فوری به این درخواست‌ها را نوید داد و گفت : باید شاهد فعالیت بهتر و چشمگیرتر این تعاونی‌ها در سطح استان پهناور فارس باشیم.

وی همچنین خواستار الگوسازی برترین‌های بخش تعاون و معرفی آنها در سطح همه نقاط استان و شهرستان های فارس در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ تعاون شد.

وی افزود: با اتکا به ظرفیت حوزه تعاون می‌توان رونق اقتصادی در همه روستاها و شهرهای استان ایجاد کرد زیرا این پتانسیل در بخش تعاون وجود دارد که تجمیع سرمایه‌های اندک مردم و همچنین همیاری و کمک همه اهالی برای حرکت چرخ اقتصاد روستاها و شهرها و در نهایت توسعه پایدار به کار گرفته شود.

مسئول تعاونی بانوان همیار مزرعه آباده نیز در حاشیه افتتاح این تعاونی گفت: حدود هشت ماه برای ایجاد این تعاونی توسط بانوان روستا برنامه‌ریزی شده و اکنون ۶۰ نفر زن عضو آن هستند.

نوشاد افزود: تمامی محصولات بانوان عضو این تعاونی در روستاهای منطقه شامل قالی، قالیچه ، منبت ، صنایع دستی، محصولات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی به بازار عرضه خواهد شد.

وی در خاتمه اعلام کرد: پخت نان محلی و عرضه آن به بازار نیز توسط بانوان عضو این تعاونی انجام می شود.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.