اسلامشهر - ایرنا - سرهنگ یدالله سلیمانی فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، نقش مردم در بزرگداشت این هفته را موثر و بی بدیل عنوان کرد .

به گزارش ایرنا یدالله سلیمانی رو پنجشنبه در نشست با خبرنگاران ، بازتاب مطالبات به حق مردم و پیگیری آن ها از مسئولان را یکی از وظایف اصلی خبرنگاران برشمرد و رسانه ها را وجدان بیدار جامعه دانست .

وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به قرار گیری در یک جنگ ترکیبی، نقش خبرنگاران در امید بخشی و شادی آفرینی در جامعه بی همتا است.

وی بااشاره به این که رسانه ها توانایی کاهش شکاف بین نسلی را دارند، اظهار کرد: از نکات مهمی که خبرنگاران و رسانه ها می توانند به آن بپردازند تبیین"سبک زندگی" است.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر هفته دفاع مقدس را برای مردم دانست و در ادامه شعار هفته دفاع مقدس سال جاری را" ما در راه فتح قله ایم" برشمرد و گفت: برنامه های دفاع مقدس در اسلامشهر بر پایه تصمیم سازی مردمی، مشارکت مردمی و مجموعا در راستای امید آفرینی و نشاط جامعه تدوین شده است.

سلیمانی درباره عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس در اسلامشهر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ برنامه در نظر گرفته شده است که برگزاری اردوهای جهادی مثل: اردوهای پزشکی، بازسازی منازل محرومین، بانشاط سازی محله های کم برخوردار حاشیه شهر، اجرا و راه اندازی کاروان مقاومت برای یاد آوری روزهای دفاع مقدس، برگزاری مراسم های " یادیاران و سلام رزمندگان" ، دیدار از ۳۱۳ نفر از خانواده های شهدا و رزمندگان، برگزاری مراسم صبح گاه مشترک، تقدیر از بانوان و نقش آنان در دوران دفاع مقدس، برگزاری مراسم یادواره شهدا و آبروی محله با مشارکت مردم، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی راهیان پیشرفت و...از جمله برنامه های دفاع مقدس در اسلامشهر هستند.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.